Gå til innhold

Bredbånd i Sogn og Fjordane (Skei i Jølster)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å finne ut om du kan få ADSL der er det en god ide å finne et telefonnummer til noen som bor nær der du skal bo (nabo e.l) og prøve å søke litt hos de forskjellige isp`ene. Anbefaler deg å satse på en stor nasjonal bredbåndstilbyder om dette er tilgjengelig, har sett mye rart av sånne små lokale bredbåndsselskap.

Lenke til kommentar

Har selv Jølster Breiband, men jeg bor i nabo kommunen.

Hastighetene er like store både opp og ned, noe som er en fordel. Høyeste hastighet de leverer nå er 4000/4000.

Responstidene er ganske bra.

Nesten aldri nedetider.

MEN; Alle portene inn er stengt fra deres side, og du må be om at de skal åpne de om du trenger det. Dette gjorde jeg for et par uker siden, men de har fortsatt ikke gjort noe med det. De sier det er på "to do" listen deres.. Altså er ikke kundesupporten helt på topp. Dersom du ringer support telefonen er det ofte folk som har 0 peiling på data som svarer. Dette fordi det er dugnadsbasert elns.

 

Jeg ville satset på enivest ;)

Endret av LNaitsirhC
Lenke til kommentar

Jølster breidband som det pent heter er bra nok, er Wimax de bruker om jeg ikke tar feil.

Sleit ganske mye med responstiden, ustabil ping. Men ellers god og rask linje.

ADSL er bedre om du skal spille.. om du bor i Skei.. i byggefeltet bak sparmat så skal det være muligheter for Adsl der, sentralen ligger innen ca 2km rekkevidde om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med Bredbåndsguiden i dag, og de fant ut at det kun er noen slitte Telenorsentraler der jeg skal bo, og maks kapasitet på 1,5M -noe som er veldig kjipt!

Ventet telefon fra NGT som også skulle sjekke og finne ut for meg hvilke hastigheter de kunne levere. Hørte ikke i fra dem i dag...

 

Om Bredbåndsguiden har rett, så blir det nok Jølster, men jeg vil forlange at de åpner alt av porter for meg, og jeg vil ha en prøveperiode før evt. bindingstid -må teste oppetid og om jeg får farten jeg betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...