Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Identifisere hva jeg røykte i går.


Gjest Nyskjerrig

Anbefalte innlegg

Gjest Nyskjerrig

Trenger litt hjelp til å identifisere hva det kan være jeg røykte i går. Vanlig hasj var det i hvert fall ikke. Dette var noe mye sterkere.

Jeg ble forferdelig tørr i munnen, så tørr at jeg nesten ikke klarte å snakke. Hørtes sikkert ut som en tilbakestående person. Kompisen min gikk ut å la seg ned, og bare lå der. Jeg klarte ikke å få kontakt med han de første 10 minuttene. Etter hvert klarte han å nikke litt, men ikke å uttale ord.

Det var en konstant kamp med meg selv, hvor noe inne meg prøvde å tvinge meg til å bli en annen person. Forferdelig følelse det. Å føle seg normal til en viss grad, men alikevel ikke klare å oppføre seg slik. Spesielt når en av bestevennene ligger nesten helt bevistløs.

Når jeg pratet med folk klarte jeg å kontrollere det til en viss grad. Men det ble verre når jeg ikke hadde en samtale å fokusere på. Da ble det vanskeligere og vanskeligere å være tilstede. Var som en mystisk kraft som prøvde å fjerne meg fra virkeligheten, og føre meg inn i en surrealistisk drømmeverden. Og da mener jeg ikke søvn, men en drømmeverden i våken tilstand. Hodet var helt i surr.

Fikk også en sterk svie i brystet, og det var svært slitsomt å puste.

 

Noen som kjenner seg igjen, eller har hørt lignende blitt fortalt? Aldri prøv noe dere ikke vet hva er forresten. Dette var en av de verste opplevelsene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Nyskjerrig

Vi fikk litt gratis av to stk som vi ikke kjenner, og fikk beskjed om at det var hasj og marihuana sammen tror jeg. Husker ikke helt hva han snakket om, og husker ikke hvordan det så ut. Så vel ut som marihuana tror jeg. De la det i en metalldings som var festet til ei plastikkflaske med vann i. Og fyrte opp. Begge oss to har prøvd hasj tidligere, dette var helt annerledes.

Det finnes sikkert forskjellige grader av styrker på hasj, men trodde ikke hasj kunne være så kraftig. Fordi det var en virkelig ekstrem følelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Kanskje det var dårlig hasj som var penslet?

jeg anbefaler www.freakforum.nu.

Virker som det er endel der som har peiling på slike ting.

9606978[/snapback]

 

 

sikkert pensla med syre

9607000[/snapback]

 

Pensla Hasj er en myte. Virkestoffene i LSD fordamper før de kommer ned i lungene.

 

Jeg synes det du beskriver høres ut som en standard rus man får av god hasj. Det at du ikke var forbredt på at hasjen var så god kan kanskje ha gjort at du fikk en Bad trip?

Lenke til kommentar
sikkert pensla med syre

9607000[/snapback]

Haha, vel... "Syre", eller LSD som det heter, kan ikke røykes. Stoffet brytes nemlig ned av varmen.

 

Det har nesten aldri skjedd at hasj eller mariuhuana er penslet. Tenk deg om - hvorfor skulle en dealer gidde å pensle et billig rusmiddel som hasj med et langt, langt dyrere og vanskeligere å få taki som f. eks. LSD eller heroin?

 

Jeg tipper at du (trådstarter) og kompisen din bare ikke er så erfarne røykere, og fikk noe av god kvalitet som satt dere litt ut. Det er ekstreme kvalitetsforskjeller på cannabis i Norge, så hvis man er vant med dårlig kvalitet kan man bli overrasket over effektene når man først får taki noe med kvalitet.

 

Cannabis er et svakt hallusinogen, noe man ofte kun merker i store doser med bra varer. At du har en psykadelisk opplevelse (som du halvveis beskriver) betyr derfor nødvendigvis ikke noe mer enn at du har prøvd en skikkelig godbønne. :)

 

Grunnen til at opplevelsen ble så ille tipper jeg er set og settingen, kombinert med en dose kroppen din ikke er vant med. Du forventet deg nok ikke en slik rus, og ble dermed litt freaka ut da det begynte. Når man først blir freaka ut blir alt bare verre - rusen forsterker sinnsstemningen din. Hadde du imidlertid overbevist deg selv om at dette ikke er noe problem, ville du kunne hatt en fin rus, på tross av intensiteten.

 

Ingen tvil om at dette var Peyote :p

9616610[/snapback]

Røyke meskalin-holdig kaktus? Nå har jeg hørt det også...

 

Se på det som en billig lærepenge, blir vel lenge til neste gang du skal tøffe deg :)

9616593[/snapback]

Makan til useriøst innlegg skal du lete lenge etter. Jeg gidder ikke engang å kommentere hvorfor, det er så åpenlyst. Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Det er noen typer marijuana som er mye kraftigere og sterkere enn andre typer. Marijuanaen kommer i mange varianter med forsjellige utseende og lukt, som f,eks thai-sticks som sikkert ikke er så vanlig i norge.

 

Man kan faktisk få følesen av å være "tura"(få hallisser, ute av seg selv opplevelse) om marijuanaen er kraftig nok. Men det har jo også noe å si hvor lenge siden siste du innhalerte thc.

Hvis du f.eks røyket en joint for en måneds tid siden, og du nå fikk tak i noe av det som kansje er den strekeste marijuanen så kan nok hjernen gå litt av hengselene.

Lenke til kommentar
sikkert pensla med syre

9607000[/snapback]

Haha, vel... "Syre", eller LSD som det heter, kan ikke røykes. Stoffet brytes nemlig ned av varmen.

 

Det har nesten aldri skjedd at hasj eller mariuhuana er penslet. Tenk deg om - hvorfor skulle en dealer gidde å pensle et billig rusmiddel som hasj med et langt, langt dyrere og vanskeligere å få taki som f. eks. LSD eller heroin?

 

Ikke at jeg har så mye peiling, men jeg leste på freakforum om at noen dealere penslet dårlig hasj med Amfetamin E.L.

De nevnte også at mengdene de brukte for å pensle med var ekstremt lite, så ble ikke så dyrt som en sku tro.

Lenke til kommentar
Gjest Nysgjerrig
Se på det som en billig lærepenge, blir vel lenge til neste gang du skal tøffe deg :)

Lærepenge fikk vi, jeg skal bare holde meg til alkohol framover. Men det hadde ingenting med å tøffe seg å gjøre.

 

Pensla Hasj er en myte. Virkestoffene i LSD fordamper før de kommer ned i lungene.

Jeg synes det du beskriver høres ut som en standard rus man får av god hasj. Det at du ikke var forbredt på at hasjen var så god kan kanskje ha gjort at du fikk en Bad trip?

 

Jeg tipper at du (trådstarter) og kompisen din bare ikke er så erfarne røykere, og fikk noe av god kvalitet som satt dere litt ut. Det er ekstreme kvalitetsforskjeller på cannabis i Norge, så hvis man er vant med dårlig kvalitet kan man bli overrasket over effektene når man først får taki noe med kvalitet.

 

Cannabis er et svakt hallusinogen, noe man ofte kun merker i store doser med bra varer. At du har en psykadelisk opplevelse (som du halvveis beskriver) betyr derfor nødvendigvis ikke noe mer enn at du har prøvd en skikkelig godbønne. :)

 

Grunnen til at opplevelsen ble så ille tipper jeg er set og settingen, kombinert med en dose kroppen din ikke er vant med. Du forventet deg nok ikke en slik rus, og ble dermed litt freaka ut da det begynte. Når man først blir freaka ut blir alt bare verre - rusen forsterker sinnsstemningen din. Hadde du imidlertid overbevist deg selv om at dette ikke er noe problem, ville du kunne hatt en fin rus, på tross av intensiteten.

Meget mulig, jeg har bare røykt en gang tidligere så det er ikke lett å si. Det føltes alikevel helt annerledes ut denne gangen. Denne gangen påvirket det meg mye mer fysisk. Slik jeg husker hasjen fra forrige gang, så var det mer... Er vanskelig å forklare, men jeg kan ikke huske at kroppen merket det så mye. Det var mer i hodet. Han kompissen min som forsvant helt, har røykt masse tidligere. Selv om han roet seg skikkelig, så er det bare en uke eller to siden sist. Og han mente også at dette var noe helt annet. Han hadde aldri opplevd noe så ekstremt. Han husker at jeg snakket til han, og han var helt forholdsvis 'normal' inne i bevistheten sin. Men han klarte ikke å bevege kroppen, bare små nikke litt med hodet. Han hadde lyst å si i fra til meg at det gikk greit, fordi jeg stressa jo som faen. Jeg forstod ikke hva det kunne være vi hadde tatt, og hvor farlig det var. Tenkte kanskje jeg kom til å slukne etter hvert jeg også. Men han klarte ikke å gjøre annet en små hodebevegelser.

Jeg følte meg også ganske normal i hodet, til en viss grad. Det var bare at jeg klarte ikke å oppføre meg normalt. Som om en miniatyrversjon av min egen bevisthet satt laaangt bak i hodet, og prøvde å styre kroppen. Men spakene nektet å fungere skikkelig.

Sist jeg røykte gikk det som sagt mye mer utover bevistheten, og 'personen meg' ble forrandret mye mer.

Men så aksepterte jeg ikke rusen denne gangen, det gjorde jeg sist. Og jeg er generelt sett ganske flink til å skjerpe meg hvis det trengs (Som var helt jævlig, fordi denne gangen klarte jeg det ikke). Så det er vanskelig å si...

 

En annen ting, jeg mener jeg kunne føle deler av rusen dagen etter. Og hasj/marihuana skal vel bare vare noen timer? Jeg hadde fremdeles litt problemer 15 timer etter. Og jeg har aldri opplevd en bakrus som føles slik ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...