Gå til innhold

Hvordan få til Compiz fusion i Ubuntu 7.10?


Sevenord

Anbefalte innlegg

Googler litt på dette for tiden, og blir ikke helt klok. Om jeg går inn i Package Manager så virker det som det allerede er installert? Kan det stemme? Isåfall hvordan får jeg tilgang på det?

 

Om det ikke følger meg som default, hvordan går jeg fram for å legge det inn? Har nvidia 8400 skjermkort dersom det skulle ha noen betydning.

 

Er ellers ganske grønn på linux, så gjerne putt ting inn med teskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahrf. Jeg fulgte noen linker, som sikkert var til Feisty. Endte ivertfall opp med at det ble bare tull, fikk ikke startet configen, fikk ikke brukt alt+tab etc..

 

Nå har jeg gått inn i Package Manager, søkt opp "compiz" og avinstalert alt jeg fant der.

 

Hvordan da gå fram for å installere dette på nytt?

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Compiz skal jo være installert som standard i Gutsy, men det følger vel fortsatt ikke med de proprietære driverne fra Nvidia eller ATI så viss kortet ditt trenger disse driverne vil jeg tro at du først må installere de og deretter aktivere Compiz.

 

Det finnes en spesialpakke kalt "ubuntu-desktop" som i seg selv ikke inneholder noe, men som avhenger av alle de pakkene som følger med som standard i Ubuntu. Når du fjernet Compiz vil jeg tro at også denne spesielle pakka ble fjernet så ved å hake av for den i Synaptic bør du også få med alle de andre.

 

Nå har jeg for en gangs skyld ventet med å oppgradere så jeg vet ikke, men har forstått det som at menyvalget "System > Innstillinger > Skrivebordseffekter" hvor en kunne aktivere/deaktivere Compiz i 7.04 har blitt flyttet sammen med andre relaterte ting til "System > Innstillinger > Utseende" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet bør all Installasjon av grafikk-drivere kun skje gjennom menyvalget "System -> Administrasjon -> Håndtering av ufrie drivere"...

 

Han skrev han hadde 8400. Nå har ikke egentlig jeg peiling på disse modellene, men skulle ikke tro at det kortet ikke er støttet, vi snakker jo om *neste* Ubuntu-versjon og det ville jo vært litt kjedelig om driverne allerede er såpass utdatert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...