steinrr Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Har en VW Touran 2004 med noen lyder jeg synes er rare. Av og til når bilen er kald (stått over natten) og jeg starter den, så kan jeg høre noen slags "bankelyder", ganske svake, litt som lyder en kan høre i vannrør kanskje. Har lurt litt på om dette kan ha med klimaanlegget å gjøre? Noe med gassen som endrer karakter ved ulik temperatur? Får i alle fall akkurat samme lyden akkurat i det øyeblikket jeg trykke på ON-knappen på klimaanlegget. Lyden forsvinner etter en liten stund kjøring. Noen tanker om dette? Endret 30. september 2007 av steinrr Lenke til kommentar
Momo Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Har en VW Touran 2004 med noen lyder jeg synes er rare. Av og til når bilen er kald (stått over natten) og jeg starter den, så kan jeg høre noen slags "bankelyder", ganske svake, litt som lyder en kan høre i vannrør kanskje. Har lurt litt på om dette kan ha med klimaanlegget å gjøre? Noe med gassen som endrer karakter ved ulik temperatur? Får i alle fall akkurat samme lyden akkurat i det øyeblikket jeg trykke på ON-knappen på klimaanlegget. Lyden forsvinner etter en liten stund kjøring. Noen tanker om dette? 9605965[/snapback] Ikke annet enn at jeg har den i min '98 Peugeot 406 med klimaanlegg. Jeg har tenkt at det er noen ventiler/skott som åpnes og lukkes for funksjonstesting. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Hmmm...det som er rart er at det var en liten stund og er avhengig av om bilen er kald eller ikke. Lydnivået og mengde varierer også, noe som kanskje ikke skulle tilsi en slik selvtest? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva med å slippe ut han lille HottenTotten som etterfyllte gassen, som verkstedet glemte å dra ut igjen, og nå er etterlyst.... Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har selv en VW Golf 2004. Jeg hadde en slags tikke/hakke-lyd når air-condition var i gang. Dette fikk jeg reparert når bilen var innenfor garanti. Var visst en motor til et spjeld som jaget hele tiden. Kanskje det er noe av det samme? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, nå skal de ha den inn i morgen og se om de finner noe. Er ikke helt sikker på om det egentlig er noe galt, eller om det "skal være sånn". Jeg er ganske følsom for lyder fra bilen, men det kan godt være at det ikke er noe å henge seg opp i. Vi får se om de finner noe. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Nå har de hatt den inne til sjekk og det var et "kjent" problem. Fiksen var å oppdatere styreenhetene til klimaanlegget, noe som visstnok skulle redusere problemet mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå