Tutte1 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Dette er vel så fullt av klisjeer at det nesten er morsomt. Trenger tips og råd til hvordan jeg kan forbedre bildet. Ikke si "ta et nytt bilde" for nå er vi midt i elgjakta Endret 30. september 2007 av Tutte1 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det er svært få som sitter med skjermer som kan vise et fullt bilde i 2,112 x 2,816 piksler! Lenke til kommentar
DHM Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det er svært få som sitter med skjermer som kan vise et fullt bilde i 2,112 x 2,816 piksler! 9606096[/snapback] Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Så skuffende det må være.. to svar og ingen har kommentert bildet enda.. Er jo enig i at pixelstørrelsen på fila ikke er særlig forumvennlig, selv om jeg ikke har noe problem med å se den i firefox. Litt over 600kb er jo egentlig ikke så altfor mye å laste ned heller.. Over til bildet ditt. Jeg liker stemningen man kan ane i bildet. Bare synd at det er litt uklart og mørkt. Også er det jo en del støy som gjør det vanskelig å bildebehandle noe særlig. i alle fall syns jeg det. Du kan nok allikevel prøve å gjøre noen små justeringer på det selv i det bildebehandlingsprogrammet du liker å bruke. Det er litt vanskelig å komme med tips syns jeg, men kanskje du f.eks. kunne prøvd å få skyggene litt lysere? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Utrolig mye støy i bilde. Ellers husk å skalere ned bilde før det legges ut på nett. Hvis en ikke kan dette kan man like så godt la være å poste. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ellers husk å skalere ned bilde før det legges ut på nett.Hvis en ikke kan dette kan man like så godt la være å poste. 9606309[/snapback] Syns den var litt hard Gi heller noen tips. F.eks. programmet du finner ved å følge linken i signaturen min Lenke til kommentar
Mr. Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg syntes motivet var veldig fint, men som sagt, bildet er jo veldig kornete. Det hadde også blitt bedere hvis elgen hadde hatt vett på å ikke stå med rumpa mot kamera, og kanskje også kommet litt nærmere. Kanskje litt mye himmel? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Syns den var litt hard Gi heller noen tips. F.eks. programmet du finner ved å følge linken i signaturen min 9606339[/snapback] Litt i det harde hjørne i dag, lurer på hvor jeg skal få 20 000 til kamera fra (nikon d300 + objektiv og annet stæsj). Men uansett alle burde vite hvordan en skalerer bilder. Selv om det er i et microsoft møkka amatør program (standard drittet). Synd at alle deltids stillinger skal være på 18 års aldersgrense. Men nok offtopic. Bildet spilte på klisjeene nokså godt men det ga ikke noe mer en det. Støyen er nok et stort problem når en skal redigere i etterkant. Tips til neste gang; hold deg unna de høye iso-verdiene hvis du absolutt ikke må bruke dem. Nevnte jeg forresten at bildet er uhelbredelig uskarpt. Irriterende med den hvite prikken i øyet på elgen og. Endret 30. september 2007 av ET-media Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det som er å si har blitt sagt. Bildet er for kornete og øynene til elgen lyser. Forresten så kan de med rett nettleser holde minustasten inne i ett sekund for å zoome ut. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Godt sett, morsomt motiv, som ødelegges totalt av manglende teknikk og dårlig utstyr. Synd, men det er nok ingenting man kan gjøre for å redde dette. KA'en Powershot S-serien til Canon utviser slutter aldri å forbløffe meg- Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Et fint motiv, og absolutt som du sier en klisje. Men hadde du klart å fange dette, hadde det blitt en fin klisje. dessverre er det litt mislykket teknisk sett, med mye støy og dessverre ute av fokus. Får håpe ungoksen overlever, sånn at du får tatt et til til våren, kanskje med en tagg eller to til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå