Fjoslen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg kjørte stabil klokk på 3GHz 24/7 på min E4300 men etter installasjon av 2 nye 1 gig ram brikker slår maskinen seg av uansett hvor mye jeg klokker. Får blåskjerm ca. 5 min etter oppstart (Kald maskin) og utover det når den slår seg på så vil den ikke boote windows før den slår seg av. Jeg har ikke noe høye temps ca. 45 på dey meste. Utenom skjermkort som ligger på 60. Nå vet jeg ikke chipsettet men jeg brenner meg på southbridge når jeg tar på kjernen (Ingen kjøleblokk av noe slag :S) Det rare er at dette skjedde etter installasjon av mer minne. Noen som kan tenke seg til hva problemet kan være? Speccs finner du i signaturen.... Endret 30. september 2007 av DeDDi Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det første du bør prøve er å klokke ned til stock hastighet for å se om problemet forsvinner. Gjør det ikke det er problemet med stor sannsynlighet relatert til deffekt minne, hjelper dette så kan problemet være at du nærmer deg grensen for hva minekontrolleren takler. Dette var et problem på eldre maskiner, noe jeg for øvrig plages med selv på min 4 år gamle maskin. Den takler ikke engang stock hastighet på minnet ved 2Gb. 1Gb derimot går fint og det er ikke feil med brikkene separat heller. Memtest86 vil også finne problemer med brikkene om du tester med det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Har du satt chipset timing fra 1T til 2T? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Visst du hadde sett i min signatur så hadde du fått med deg at jeg ikke har noe gammel maskin Det er ikke noe galt med minnet og stock hastighet på CPU og minne funker helt ok. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Jeg har ikke rørt noen innstillinger på chipsettet Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Så maskina går stabilt som fjell uklokket men snubler med det samme du begynner å sette opp hastigheta på prosessoren? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Jepp, det er det jeg funnet ut :S Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Økes minnefrekvensen i takt med at du øker FSB eller holder den seg konstant? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Jeg har satt på unlinked så det er kun CPU som klokkes. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Noen andre som kan ha en aning? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Skjer det samme om du klokker ned minnet til et minimum før du klokker prosessoren opp? En typisk måte å klokke CPU på er jo å stille ned minnehastigheten til et minimum slik at ikke minnet blir bremsen for deretter å klokke minnet opp etterpå. Bare et forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå