kritro Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Har holdt på noe med webprogrammering i java, (jsp, servlets osv), samt javascript og mysql på et ikke alfor høyt nivå. Men skal skal nå gjøre en liten jobb hvor det er mest hensiksmessing å bruke php, på grunn av serveroppsett osv. Det jeg har hørt om php er at det ofte resulterer i rotete kode, med design og funksjoner blandet sammen, spesielt tidligere. Vet at dette er opp til programmeren og hvis jeg har forstått det rett er dette blitt bedre i den senere tid med innføring av objektoriening i php osv. Er det noen som kan anbefalle en bok som er god på disse tingene? Ser for meg og lage klasser som tar for seg forksjellige funksjoner, for eks en klasse for filopplastnig, en for databasehåndtering osv. Er det vanlig og gjøre det på denne måten eller er det mer vanlig og skrive funkjsonene der hvor de trengs, i selve html delen? Er glad for innspill rundt disse tema Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg vet ikke hva de fleste andre gjør, men jeg har gjort som du sa (klasser for funksjoner som databasehåndtering og brukerssystem). Så lenge du holder orden selv, så blir det ikke rotete Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg vet ikke hva de fleste andre gjør, men jeg har gjort som du sa (klasser for funksjoner som databasehåndtering og brukerssystem). Så lenge du holder orden selv, så blir det ikke rotete 9605924[/snapback] jeg også. men det er litt funksjoner som blir bare pasta inn midlertidig, når jeg har dårlig tid. men som regel dytter jeg funksjonene inn i en egen fil, som jeg inkluderer der jeg skal bruke det. og i tillegg til det bruker jeg klasser. veldig smart å lage så generelle klasser og funksjoner som mulig. det fører til gjenbruk av kode, som igjen resulterer til ryddigere kode. Endret 30. september 2007 av thor918 Lenke til kommentar
kritro Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Det er akkurat det jeg ønsker å vende meg til fra begynnelsen. Når jeg prøvde å lære meg php før jeg hadde programmert noe i andre språk synes jeg det ble ganske kaotisk etterhvert. I Java verden er denne struktureringen av koden veldig grei, men det er vel som dere sier opp til en selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå