ecko Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 jeg fikk plutselig lyst til å lage noen animasjoner, slik at jeg tegner og setter sammen, og kanskje lagrer på .gif eller kanskje en film. hvilket program bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Maard Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 tegn i paint 9605744[/snapback] og da får du animasjon? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 tegn i paint 9605744[/snapback] og da får du animasjon? 9606893[/snapback] jeg har gjort det før, men windows moviemaker, o det er ikke noe jeg har lyst til å gjøre igjen. jeg vil gjøre det lett. mener å ha hørt om noe macromedia greier. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) DU kan gjøre det på photoshop.. ved å tegne på hånd og deretter scanne det in i photoshop og leegge til farger deretter redigerer du/putter du det sammen i premiere eller lignende program.. eller så kan du bare lage aniasonen i photosahop.. Mn hva slags animasjon er du ute etter? strekmennesker? edit: glemteno Endret 30. september 2007 av laffe Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 ja vil begynne med morsomme strekmenn og kanskje gjøre noe større etter hvert. Lenke til kommentar
Engel_Linn Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Lag animasjoner i Adobe Flash. Bruker det selv innimellom, og det er ganske lett å bruke, men kan få til mye stilig i det Endret 30. september 2007 av Engel_Linn Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 tegn i paint 9605744[/snapback] og da får du animasjon? 9606893[/snapback] Ja, du kan tegne animasjons tegningen i Paint og sette dem sammen i ett annet programm Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Pivot er perfekt, det er det ultimate stickman-animasjonsprogrammet. Gratis er det også, bare google "Pivot" enkelt og greit. Men skal du begynne mer seriøst er Flash Professional CS3 fra Adobe å anbefale, sammen med en rekke andre. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 tak for piot, men den må betales for. men uansett, finnes det er program hvor jeg ikke har en bestemt figur som utgangspunkt? at jeg selv tegner strekmannen eller hva jeg vil for hver rute? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Pivot skal da være gratis? Og man kan lage egne figurer i Pivot, det er bare litt tungvint i forhold til andre applikasjoner. Det du er ute etter er et program med funksjonen onion skin, og det er noe i hvert fall Flash har. Last ned trial på adobe.com og se om du liker det Lenke til kommentar
ecko Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 gjør det i morgen. nå prøver jeg macromedia flash MX 2004, men jeg skulle ønske at jeg kunne se den forrige figuren i svak farge når jeg tegner neste bilde. så en youtube film, men husker ikke hvordan program, vet dere det, eller hvordan man får det i macromedia flash MX? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Der hvor "timeline" ligger, øverst på workspacen, er det noen knapper. Bare hold musen over dem, også finner du "Onion skin". Lenke til kommentar
ecko Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Der hvor "timeline" ligger, øverst på workspacen, er det noen knapper. Bare hold musen over dem, også finner du "Onion skin". i macromedia? hvordan kan jeg har en fast bakgrunn som ikke blir visket ut? Endret 14. oktober 2007 av ecko Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvis du bare vil ha en ren farge dom for eksempel grønn, kan du dobbelt klikke der det står: "12,0 fps" så kan di skifte bakgrund. Skal du ha en bilde som bakgrund må du tegne det (evt. Impotere det) som en layer, så klikker du på den prikken under der det er bilde av en "lås". Da kan du tegne uten at den ikke hviskes ut. OBS! Ikke lag "Motion Tween" på bakgrunder. Lenke til kommentar
Geirimation Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei! Denne filmen er ganske dårlig men håper den hjelper. Ja det er jeg som har lagd den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå