tomcse Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nettopp kjøpt dette hovedkortet og kjørt i gang. Det er basert på nForce560 chipset. Har montert vannkjølinga mi på CPU og chipsett og har som vanlig store planer om overklokking. Men jeg lurer på om jeg kanskje har gjort et bomkjøp? BIOS er veldig sparsom på overklokkingsfronten, det verste er at jeg overhodet ikke får justert noe annet enn spenning når det gjelder RAM Noen med samme kort som meg? Erfaringer rundt overklokking på dette? Jeg har ikke begynt enda, da jeg først og fremst har konsentrert meg om å få systemet 100% oppe å gå først. Men nå vil jeg klokke! Lenke til kommentar
Chieftec_master Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Nettopp kjøpt dette hovedkortet og kjørt i gang. Det er basert på nForce560 chipset. Har montert vannkjølinga mi på CPU og chipsett og har som vanlig store planer om overklokking. Men jeg lurer på om jeg kanskje har gjort et bomkjøp? BIOS er veldig sparsom på overklokkingsfronten, det verste er at jeg overhodet ikke får justert noe annet enn spenning når det gjelder RAM Noen med samme kort som meg? Erfaringer rundt overklokking på dette? Jeg har ikke begynt enda, da jeg først og fremst har konsentrert meg om å få systemet 100% oppe å gå først. Men nå vil jeg klokke! 9605620[/snapback] Hei! jeg sitter med ett Gigabyte GA-M61PM-S2 (am2 hovedkort) til gigabyte også! samme problem som deg jeg og, kan ikke overklokke noe annet en ram :-( Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei Jeg glemte å meddele at jeg fant ut av saken! Ved nøyere lesning i manualen, fant jeg ut at man må trykke ctrl-F1 når man er inne i BIOS, for da kommer mer avanserte settings frem Lenke til kommentar
Chieftec_master Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei Jeg glemte å meddele at jeg fant ut av saken! Ved nøyere lesning i manualen, fant jeg ut at man må trykke ctrl-F1 når man er inne i BIOS, for da kommer mer avanserte settings frem 9626939[/snapback] Okei :-D da må jeg prøve og overklokke litt her ;-) takk for hjelpen da Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Ellers da? Er hovedkortet greit ellers? Stabilt? Sånn passe bra løsninger mtp plassering av dingser på selve kortet? Ser det er integrert FW og 4 PCI sloter her. Ikke ille for et såpass billig kort... Endret 9. oktober 2007 av Jon-d Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Ellers da? Er hovedkortet greit ellers? Stabilt? Sånn passe bra løsninger mtp plassering av dingser på selve kortet? Ser det er integrert FW og 4 PCI sloter her. Ikke ille for et såpass billig kort... Synes layouten på kortet er bra. Men jeg sliter med stabiliteten etter overklokking. Systemet kan være dønn stabilt i påslått tilstand, men kan nekte fullstendig å starte opp igjen fra avslått tilstand... Ren bingo å trykke på power-knappen. Jeg har generelt dårlig inntrykk av dette kortet når det kommer til overklokking, og tviler på at fremtidige BIOS-versjoner vil gjøre forskjell. Det mangler kjøling på spenningsregulatorene også, kan være en av grunnene. Men nå er det et billig-kort, som ga mye for pengene. Sikkert kjempe allright for de som ikke har planer om klokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå