Nissen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg har en stasjonær og en bærbar maskin som begge kjører Windows Vista. Begge maskinene kopler til internett gjennom en trådløs forbindelse til en ruter som igjen fungerer som gateway ut til det store internett. Det jeg ønsker å gjøre er å kople en kryssa kabel mellom begge maskinene, slik at når jeg ønsker å hente filer lokalt fra den ene maskinen til den andre skal det gå via kabelen og ikke over det trådløse nettverket, for å oppnå best hastighet, mens all trafikk som ikke er mellom disse to maskinene skal gå gjennom det trådløse nettverket. Hvordan kan jeg få det til slik at maskinene kopler til hverandre via kabel, mens de kopler til internett via hvert sitt trådløse nettverkskort? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det burde du kunne styre ved å ha to forskellige iper på hver av nettene, har det kablete nettet for eks. 10.0.0.1 og .2 og det trådløse 192.168.1.1 og .2 så kan du styre trafikken alt etter hvilken ip du kobler deg opp mot. Kobler du deg opp med ftp mot 10. adressen så skal du bruke det kablete. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Det burde du kunne styre ved å ha to forskellige iper på hver av nettene, har det kablete nettet for eks. 10.0.0.1 og .2 og det trådløse 192.168.1.1 og .2 så kan du styre trafikken alt etter hvilken ip du kobler deg opp mot.Kobler du deg opp med ftp mot 10. adressen så skal du bruke det kablete. 9605626[/snapback] Nå har jeg prøvt dette, men dessverre uten hell... Jeg har gitt kabel-nettverkstilkoplingene på hver pc ip'ene 10.0.0.1 og .2. Og de trådløse nettverkstilkoplingene på hver pc får automatisk utdelt ip-adresse av ruteren som begynner med 192.168... Alikevel er det slik at når jeg skriver inn f.eks. \\10.0.0.1 i eksplorer fra maskinen med 10.0.0.2 begynner aktivitetslyset til det trådløse nettverkskortet å blinke, også etter en stund kommer det opp feilmelding om at maskinen ikke ble funnet osv. Noen som har en anelse om hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå