Equanox Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei, saken er da den at jeg har en Dlink DIR-635 router som jeg fikk nå. Den er det også en USB-port på, og siden jeg har en ekstern HDD som man kobler til via USB, så tenkte jeg at det gikk ann å koble denne til routeren og sette opp en FTP server via routeren? Hvis noen skjønte hva jeg mente Altså, ikke bruke en egen pc og sette opp FTP på den, men bare ha den eksterne HDD koblet til routeren så brukes den som FTP? Så kan jeg bare skru av alle andre maskiner på nettverket, og serveren er oppe så lenge den eksterne HDD er skrudd på. Vet noen om dette er mulig? Hvis ikke, hva kan den USB-porten brukes til? Har søkt en del på google, og spurt noen folk, og da har jeg fått et inntrykk av at det skal gå, men jeg vet ikke hvordan. Tar imot all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
raidernor Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei, saken er da den at jeg har en Dlink DIR-635 router som jeg fikk nå. Den er det også en USB-port på, og siden jeg har en ekstern HDD som man kobler til via USB, så tenkte jeg at det gikk ann å koble denne til routeren og sette opp en FTP server via routeren? Hvis noen skjønte hva jeg mente Altså, ikke bruke en egen pc og sette opp FTP på den, men bare ha den eksterne HDD koblet til routeren så brukes den som FTP? Så kan jeg bare skru av alle andre maskiner på nettverket, og serveren er oppe så lenge den eksterne HDD er skrudd på. Vet noen om dette er mulig? Hvis ikke, hva kan den USB-porten brukes til? Har søkt en del på google, og spurt noen folk, og da har jeg fått et inntrykk av at det skal gå, men jeg vet ikke hvordan. Tar imot all hjelp jeg kan få 9605498[/snapback] den usb porten er til å flashe minnet på routeren Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Så det går ikke ann å bruke den eksterne? : / jeg må bruke en pc for så å koble til gjennom routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Du kan bruke en NSLU2 eller en nettverksdisk med FTP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå