Guahtdim Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Okay. Hva skal jeg la bli igjen da? Apache? Men hvor legges filene da? Beholder du Apache må du spørre noen annen Det er en .asp fil ja. Beholder du Apache så har jeg ingen anelse om den støtter dette. IIS gjør det. Anbefaler deg å først avinstallere alt, installere IIS på nytt og teste om IIS fungerer uten å legge inn noen egne filer. Test om default.asp kommer opp ok når du kjører http://localhost Usj ja, men dette er så kjedelig Hvem har sagt at alt her i verden skal være gøy? Jeg ville gjerne sluppet å jobbe Den inneholder noe ja.. Hvis du setter opp IIS på nytt så kan du begynne med å endre denne filen før du legger inn noe av ditt eget. PS: For å få litt mer fornuftige feilmeldinger så anbefaler jeg deg å gå inn i IE(hvis du bruker den) og velge Tools->Internet Options->Advanced og fjerne haken på "Show user friendly HTTP error messages" (Det ligger under browsing i den laaange listen" Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 på dokumenter på egenskaper inne i internet information server har du satt på haket på aktiver standardokumenter ? og lagt til index.html ? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Har ikke peiling egentlig, men kan det være software fw som ikke stoler på localhost ? Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Har ikke peiling egentlig, men kan det være software fw som ikke stoler på localhost ? Mulig det, men hvis han åpner port 80 så skulle vel det holde.... Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Her var det mye tull. Først av alt, Apache støtter IKKE ASP, i hvert fall ikke i default oppsett. Skal du kjøre ASP, glem Apache. For de som absolutt vil kjøre ASP på Apache kan du lese mer om det her: http://www.newsfactor.com/perl/story/18740.html http://www.webmasterworld.com/forum23/1207.htm Det har også kommet diverse andre modules/extensions til Apache for å kjøre ASP, bla fra Chillisoft, alle mer eller mindre vellykkede (har testa en uten at det funka spesielt bra, men det var for 2 år siden). Vel over til IIS, det skulle være smooth å sette opp dette med for å se dine asp sider. Det ligger jo vanligvis med at startsiden skal være en av følgende: default.htm default.html default.asp Ligger en av disse filene i c:inetpubwwwroot ( hvis du har innstallert på c: ) skulle du bare kunne kjøre opp dette i webbrowseren med http://localhost/ Du må selvsagt sjekke at IIS kjører på maskina, men med default innstallasjon skulle jo dette være i orden. Anbefaler derfor følgende: 1. Avinnstaller alle webservere du har lagt inn. 2. Innstaller IIS med default innstillinger 3. Innstaller UMIDDELBART alle sikkerhetsoppdateringer fra windowsupdate!! 4. Legg dine filer inn i wwwroot og pass på at startfila heter default.asp Nå er ikke jeg sikker på hva slags oppsett du ellers har på maskina, spesielt med tanke på firewall. Er heller ikke sikker på hva firewall'en i XP stenger, men det burde vel ikke være innkommende port 80 i hvert fall. MVH Trygve[/url] Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Her var det mye tull. MVH Trygve[/url] Jepp, alt det Apache skrytet hjalp jo lite når ingen av de gadd å lese at man skulle vise ASP sider.... Vel, Trygve skrev vel den bra og utførlige instruksjonen som jeg aldri skrev, men jeg mener jeg var inne på det meste her. Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Jepp, alt det Apache skrytet hjalp jo lite når ingen av de gadd å lese at man skulle vise ASP sider.... Vel, Trygve skrev vel den bra og utførlige instruksjonen som jeg aldri skrev, men jeg mener jeg var inne på det meste her. Det stemmer det... Rydda bare opp litt for deg :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå