Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lokal internettserver

Anbefalte innlegg

Sitter på WinXP Pro og lager meg noen hjemmesider. 8)

Problemet er at jeg bruker .asp som filending på filene pga. jeg har noen kommandoer i flene som serveren skal vise. :roll:

Men jeg er lei av å måtte uploade de til en FTP hver gang jeg vil se sidene. Jeg trenger derfor hjelp til å sette opp en eller anennserver på PCen, eller ta i bruk websharing (Funker ikke atm, trenger jeg å åpne noen porter) eller HVILKE som helst andre muligheter? :-?

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter på WinXP Pro og lager meg noen hjemmesider. 8)

Problemet er at jeg bruker .asp som filending på filene pga. jeg har noen kommandoer i flene som serveren skal vise. :roll:

Men jeg er lei av å måtte uploade de til en FTP hver gang jeg vil se sidene. Jeg trenger derfor hjelp til å sette opp en eller anennserver på PCen, eller ta i bruk websharing (Funker ikke atm, trenger jeg å åpne noen porter) eller HVILKE som helst andre muligheter? :-?

Takker for alle svar :woot:

øh, IIS ligger jp ved på xp i xp etter hva jeg har set på min...

Lenke til kommentar

Internet infomation server ligger på CD-plata til Win XP.

Innstaller den, og du er så godt som oppe og kjører.

Hint:

Les gjerne litt om sikkerhet også dersom den er tilgjengelig "utenfra".

Kjør IIS Lockdown tool osv.

Når den er oppe og går, kan du bare skrive 127.0.0.1 i IE, og du kjører i vei.

Lenke til kommentar

IIS Admin er started, og dett er den eneste som er listet...

Jeg visste heller ikke at det fantes en mappe kallt wwwroot :)

Har lagt inn en side der nå...

Åpnet også port 80.

Men den klarer alikevel ikke å finne noenting... :(

Står forresten i en av sidene inni den mappa: "Your Web service is now running. " med også "You do not currently have a default Web page established for your users." enda jeg har lagt inn en default.htm der...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å rename html fila til de fleste extensions nå (iallefall noen) så bare nevn den det skal være så kan jeg fikse det til den...

Dessuten står det: "To add documents to your default Web site, save files in ." Legge filer i et punktum?

Lenke til kommentar
hva heter siden du skal åpne da ?? xxxxx.xxx??

Hvis den ikke heter index.htm eller no eliknende, må du inn i opsettet på serveren og definere at den kan benytte et annet dokument(format) som start.. hvis du henger med?? lit bad-forklart men.

Joda, skjønner fint dette, men hvor fikser jeg på denne instillingen da?

Lenke til kommentar

Ikke bruk PHPTriad.

For det første fikk ikke jeg det til å funke... :D

For det andre, det er lenge siden prosjektet ble stoppet.

Og det tredje, et stort og farlig sikkerhetshull ble oppdaget i apache eller noe sånt - etter at phptriad prosjektet ble stoppet.

Bruk heller FoxServ.

Mye bedre og enklere.

Lenke til kommentar

Okaaaaay. Installerte FixServ. Uansett hvilken knapp jeg trykker på (nesten) dukker det opp noe helst til høyre i startmenyen, ser ut som noen har gått på Run og skrevet command også lukket programmet igjen hyperkjapt. Bare lukker seg med en gang. Visit Localhost funker ikke og jeg fatter null av MySQL og lignende. Stiller samme spørsmål som over igjen: Kan dfete programmet la med se .asp hjemmesiden min skikkelig uten å måtte uploade?

Lenke til kommentar
evt kan du bruke phptriad = apache + php + mysql.. funker knall her.. åpne port 80. og så må sikkert "hovedsiden" hete noe sånt som index.html elns.. det må den i apache, i IIS så husker jeg ikke..

Hjemmemappen i IIS er jo wwwroot, men det viste du vel. så skriver su http://localhost eller http://maskinnavn.

Hvis siden da vises så er serveren konfig riktig.

Hva med å lese den opprinnelige posten, fyren skulle ha opp noen asp sider ikke php.

Okaaaaay. Installerte FixServ. Uansett hvilken knapp jeg trykker på (nesten) dukker det opp noe helst til høyre i startmenyen, ser ut som noen har gått på Run og skrevet command også lukket programmet igjen hyperkjapt. Bare lukker seg med en gang.  

Det til høyre i startmenyen er foresten systray'n, der ligger ting og tang som kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...