Nietsroht Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Sorry at det har blitt litt mange tråder om dette, men nå vet jeg hva jeg skal gjøre, men er usikkert på hva de forskjellige tingene faktigts er: Skal åpne en port i modemet, og har kommet inn på modemet og funnet denne guiden fra telenor http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html men syes den er litt dårlig. Skal åpnet en port for torrents (utorrent) Så mine spørsmål er: hva er: Public Port (from) ? hva er: Public Port (to) ? skal jeg ha båder TCP og UPD for torrents? Og er det samme hvilken port jeg åpner (skal bare brukes til torrents)? takker for svar Endret 30. september 2007 av Nietsroht Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 from er porten som kommer uten fra inet eks port 10000 og port To er porten til din pc, samme porten som over. velg både udp/tcp for og sjekke så gå på http://www.canyouseeme.org/ og skrive inn porten, da sier den om du har fått åpnet den eller ikke (husk ha utorrent oppe) Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Standard BitTorrent port er 6881. Noen porter er reserverte så du burde ikke tukle med noe du ikke vet hva er. Port 6880 er blant annet reservert til internett bruk tror jeg. Hvis ikke jeg tar helt feil da Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 takker må jeg da legge det inn to ganger, en for TCP og en for UDP? og har du noe forsalg til port? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 ikke bruk port under 1024 og se opp for port 6881 og 6880 og 6667 og 6666 , dem er ofe sperret av isp , for og hindre torrent trafikk. Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) ok, takker får prøve en da! Edit: det gikk som pølse og nugatti sammen det, Kjempe bra. Takker folks Endret 30. september 2007 av Nietsroht Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå