Gå til innhold

Nextgentel - et bra alternativ?


Anbefalte innlegg

Har i dag Get, men grunnet ustabilitet i perioder vurderer jeg å bytte leverandør. Dette henger også sammen med at jeg ønsker digitalt bakkenett, og man kan ikke ha bredbånd (kabel-internett) hos Get uten at man også har kabel-tv.

 

Kandidatene er Nextgentel, Start og Telenor.

 

Telenor gir minst for pengene, men kan jo være bra for det. Til gjengjeld er de størst på tilleggstjenester og har døgnåpen kundeservice.

 

Start vet jeg lite om. Nextgentel har fått mye kjeft pga elendig kundeservice, men dette ser ut til å ha bedret seg mye i løpet av fjoråret. Dermed er Nextgentel blant de aller beste på pris/ytelse.

 

Fint om jeg kunne fått brukererfaringer med de tre nevnte leverandører, eller andre for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor gir minst for pengene, men kan jo være bra for det. Til gjengjeld er de størst på tilleggstjenester og har døgnåpen kundeservice.

9605261[/snapback]

 

Det som er uthevet er vel, så vidt meg bekjent, ikke tilfelle.

9605322[/snapback]

 

 

Der er i alle fall døgnåpne på telefoni, men jeg ser nå at de ikke er det på bredbånd. Takk for korreksjonen!

Lenke til kommentar

Hadde NGT i 3 år der hvor jeg bodde tidligere.

 

Hørte dem fikk dårlig kritikk på kundeservice, men i løpet av de årene ringte jeg kundeservice EN gang.. Det var når jeg skulle bestille abonnementet. Var DØNN stabilt i 3år :D

 

Til og med når jeg skulle si opp avtalen slapp jeg å ringe. Sendte dem en mail...

 

Var ikke uten internett en eneste dag. Men det er min erfaring. Andre kan oppleve NGT på andre måter...

Lenke til kommentar
Vil føye meg i rekken som fornøyd NGT-kunde selv. Vært kunde hos de i ca 3 år og hatt stabilt nett siden dag 1. Kan ikke huske å hatt nedetid i det hele tatt, og har alltid hatt litt raskere linje enn jeg betaler for.

 

Anbefales her og!

 

 

Bestilte Nextgentel i dag. Så håper jeg at jeg finner min plass i rekken av fornøyde kunder. Det aller viktigste er nettopp stabilt nett, både pga. internettbruk og IP-telefoni.

 

Gleder meg til å get rid of Get. Så snart jeg får en dato for når alt er klart, sier jeg opp Get.

 

Regner med det ikke skal være noen stor kunst å koble ADSL-greiene i veggen, derfor bestilte jeg uten hjelp til oppkobling. Det koster over 800 kr.

 

 

Siste:

 

Alt gikk etter planen. Det gikk greit å følge med på NextGenTels kundesider, hvor langt de ulike deler av bestillings- og leveranseprosessene var kommet.

 

I dag ble jeg koblet til, og en blid herre fra Relacom ringte og sa at telefonlinjen nå kunne brukes.

 

Vel hjemme fra jobb, ble ting og tang montert og installert etter god anvisning fra brukerveilednings-CD-en som fulgte med pakken med trådløs ruter, splitter, kabler, mm.

 

Etter at dette var gjort, var jeg på nettet (koblet rett til ruteren med LAN-kabel). Så satte jeg opp trådløs ruter, og koblet meg til denne.

 

Til slutt koblet jeg til IP-telefonen, og en ekstra analog telefon.

 

Jeg er oppe og kjører, og alt virker.

 

Ja, og så ble oppsigelse sendt til Get.

 

And that was the end of a perfect day :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja, nå har jeg hatt NextGenTel (NGT) ca to og en halv måned. Utenom noe tull helt i begynnelsen, som NGT fikset greit ved "fjern-justering" av den trådløse ruteren. har internettet fungert som ei klokke.

 

Nå er ikke to og en halv måned all verden, men med Get skjedde det litt av hvert av avbrudd og ustabilitet over et slikt tidsrom. Dette påvirket selvsagt også IP-telefonen.

 

Har ikke savnet Get, gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...