bosannes Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Når jeg starter data'n, så har den vanligvis ikke gitt noe annet lyd fra seg en vanlig viftestøy, men nå i det siste har den begynt å surre ganske kraftig akkurat i det jeg starter pc'en og forsvunnet etter ca 10 sek. Først trodde jeg det var CPU- eller grafikkortvifta som surret borti en ledning, men når jeg åpnet kabinettet og startet på nytt, så jeg ikke noe tegn til ledninger som hang langs vifta. Er det noen som har opplevd noe lignende? Bove Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kanskje det er noe galt med selve vifta? men at når de kommer opp i fart så går det over.. alt er mulig.. (selv om jeg tviler litt...) Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Har du en Dell maskin? Det har jeg og opplever det samme. Hadde den hatt vinger ville den ha letta er jeg sikker på (hmmm) :-? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 har hjemmemekka PC, CPU-vifta er ca 2 måneder gammel, grafikkortet 2 uker. Titan TTC-D5TB CPU-vifte Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Du har ikke tilfeldigvis viftestyring via DigiDoc 5 ? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har ikke DigiDoc Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kan komme av vifter uten kulelagre. Når disse begynner å bli slitt så vil de gi fra seg surre/kvine/dirre/pipelyder e.l. helt til de blir varme. Har hatt et par av disse som begynte å ule allerede etter 2 uker. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Kan komme av vifter uten kulelagre. Når disse begynner å bli slitt så vil de gi fra seg surre/kvine/dirre/pipelyder e.l. helt til de blir varme. Har hatt et par av disse som begynte å ule allerede etter 2 uker. Det står 1-BALL Bearing på vifta Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 har du vifte på hovedkortet? (abit hadde slike symptomer på noen hker via kt133a) har du prøvd å starte uten hdd? (ibm (75serien) kan bråke ganske mye under oppstart i alle fall) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kan komme av vifter uten kulelagre. Når disse begynner å bli slitt så vil de gi fra seg surre/kvine/dirre/pipelyder e.l. helt til de blir varme. Har hatt et par av disse som begynte å ule allerede etter 2 uker. Det står 1-BALL Bearing på vifta Da er det ett kulelager og ett glidelager. Dvs. at det fremdeles kan være det som er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå