Gå til innhold

Baldurs Gate II Alternativ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte faktisk igjennom NWN2 når det kom ut. Enig at kamera kontrollene var håpløs, men klarte å ignorere det siden jeg syntes historien var så fin. Lastet ned 1.10 patchen nå i helgen (har ikke fått kjøpt expansion enda) og var imponert over alt som var blitt forbedret siden launch. Kamera fungerer mye bedre nå :)

 

Angående expansion, trodde ikke det skulle komme før om en uke eller to. Er det i butikkene allerede, eller har folk bestillt fra utlandet?

Lenke til kommentar
Svaret på spørsmålet ditt er selvfølgelig Divine Divinity. Bombe at ingen tenkte på det. Sukk.

9609155[/snapback]

 

Selvfølgelig må Aasgaard komme med Divine Divinity..

Det var et greitt spill, men ikke noe nytt BG.. Men spillsmak er heldigvis forskjellig..

 

On topic, Ingen spill kan måle seg med BG 1&2, selv ikke Planscape :T, Jeg likte det, men Likte BG mer..i mine øyne.

 

Men andre gode spill er Fallout 1&2, icewind dale (mer action) Og så er jeg en av BG spillerene som liker NWN, både 1&2.

Knights of the old republic var to spill jeg likte, god karakter-interaksjon, og Star wars :love:

 

Håper du finner et spill du liker, men noe nytt BG tror jeg neppe du finner. Det er noe "ekte" magisk over de to spillene..

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hevdet at det er et nytt BG, men jeg mener hardnakket at det er betydelig nærmere BG-nivå enn f.eks. Neverwinter Nights-spillene. Det finnes drøssevis av gode rollespill, men ingen som klarer å gjenskape stemningen til Baldur's Gate (i mine øyne). Divine Divinity har imidlertid en god del lignende kvaliteter. Det er fritt, åpent, til tider lyst, til tider mørkt, har god historie, god humor og foregår i en verden som man faktisk får et forhold til og bryr seg om. Ja, BTK, det har raskere kamp, men det er betydelig dypere enn typiske hack'n'slash-rollespill.

Lenke til kommentar
Hva med BG1 i BG2 grafikk? anbefales!

http://www.pocketplane.net/mambo/index.php...d=143&Itemid=98

 

Ellers støtter jeg alle som sier Planescape Torment. Beste RPG jeg har spillt!

9609310[/snapback]

 

angående BG1tutu som du linker til, funker det helt smertefritt ? frister :love:

9611341[/snapback]

 

For mange funker det helt smertefritt. Jeg har hatt litt problemer med at det kræsjer, men har ikke prøvd å finne ut av det, og har brukt betydelig høyere oppløsning enn det som er anbefalt. Så vil tippe at det er der mitt problem ligger.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis ikke bare jeg som føler sterkt for Baldurs Gate spillene ser jeg. BG1tutu ser ganske bra ut, det er mulig at jeg prøver det.

 

Problemet med BG2 for meg er at jeg husker absolutt alt, så hver gang jeg spiller det nå så bare rusher jeg igjennom questene fordi jeg vet akkurat hva som må gjøres og jeg hopper over samtaler fordi jeg vet akkurat hva de sier... tror jeg må oppsøke terapi for å glemme spillet. ;)

 

Studerer psykologi så kanskje jeg kan få en av seminarlederene til å hypnotisere meg sånn at jeg ikke husker spillet, det hadde vært sinnsykt artig å få spille det om igjen...

Lenke til kommentar
Hva med BG1 i BG2 grafikk? anbefales!

http://www.pocketplane.net/mambo/index.php...d=143&Itemid=98

 

Ellers støtter jeg alle som sier Planescape Torment. Beste RPG jeg har spillt!

9609310[/snapback]

 

angående BG1tutu som du linker til, funker det helt smertefritt ? frister :love:

9611341[/snapback]

 

Jeg bruker BGTutu uten problemer. Det jeg gjorde var og bruke siste versjon av BGTutu og de siste patchene til begge spilla og tilleggspakkene. Vær ops på at du må ha både BG1 og BG2 for og kunne bruke dette verktøyet.

Lenke til kommentar
Etter min mening kommer ikke Neverwinter 2 opp til anklene på Baldurs Gate engang... mye grunnet kjedelig design og tragisk kamera styring :)

 

Anbefaler jo forøvrig tilleggspakken til Baldurs gate om du ikke har spillt den:)

9605393[/snapback]

 

Storkoste meg med NWN 2. Jeg fikk med engang kontroll på kamerasystemet og hadde ingen problemer med det. Synes spillet hadde en veldig spennende historie og som oftest bra stemmer på folkene. Fikk mye mer Baldurs Gate følese av det spillet enn NWN 1 som virket mer som et hack/slash spill. NWN 2 har fått mye mer negativ omtale enn det fortjener. Gleder meg til jeg får tak i betrayer.

Lenke til kommentar
mulig jeg ikke ga det nok tid.. om kamerasystemet er forbedret som gromle sier så kanskje jeg må gi det en sjanse når jeg har litt tid til overs... Syntes det var synd at en ikke kunne zoome mer ut når en såg fra fugleperspektiv...

9617107[/snapback]

 

Enig der. Jeg synets det rett og slett ble for vanskelig å få oversikt over situasjonen jeg var i når jeg spilte i fugleperspektiv. Og fikk enda mindre oversikt når jeg brukte en mer horisontal kameravinkel... men om dette har blitt fikset så er villig til å gi spillet en ny sjans. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...