Gå til innhold

Baldurs Gate II Alternativ


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk plutselig sinnsykt lyst til å spille Baldurs Gate II igjen, men ettersom jeg har spilt igjennom det sikkert fem ganger er det en liten utfordring. Spørsmålet var da om noen hadde et godt alternativ til dette fabelaktige spillet? Gjerne av nyere tid...

 

Det hadde vært fint om det var et annet spill som kapret den samme essensen som Baldurs Gate spillene hadde. Det var to direkte vakre spill. ;)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, her var det bra med respons! Jeg skal sjekke de forskjellige spillene som er nevnt.

 

Neverwinter Nights 2 kjøpte jeg for en liten stund tilbake, og jeg ble litt oppgitt over den tåpelige kamerastyringen som Pheonix sa. Noen spiller passer best i 2D, ikke 3D. Det er mulig jeg gav det opp for raskt, så jeg skal forsøke det på nytt også. Det er jo "følesen" i Baldurs Gate som gjør det så bra, ikke nødvendigvis grafikken. ;)

 

Takk for svar, om dere har flere forslag så er jeg åpen for mer!

Lenke til kommentar

Icewind Dale-spillene har mye til felles med BG-spillene, til og med samme motor om jeg ikke husker helt feil. Hvis du liker Baldur's Gate, så holder jeg det for sannsynlig at du også liker Icewind Dale. Kanskje ikke så helt enkelt å få tak i dem i dag, riktignok.

 

Underlig at man alltid må tilbake i tid for å finne de virkelige gode RPG-ene. De lager visst ikke spill på den måten lenger.

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights 2 kjøpte jeg for en liten stund tilbake, og jeg ble litt oppgitt over den tåpelige kamerastyringen som Pheonix sa. Noen spiller passer best i 2D, ikke 3D. Det er mulig jeg gav det opp for raskt, så jeg skal forsøke det på nytt også.

 

Kameraet har blitt forbedret i den nyeste patchen (1.10), og siden den første tilleggspakken akkurat har kommet ut, så kan dette være et godt tidspunkt å blåse bort støvet fra coveret på. Jeg har ikke begynte ordentlig på Mask of the Betrayer enda grunnet studiene, men historien skal visstnok være bedre enn i NWN 2. Hvis det er lenge siden du har spilt NWN 2, så vil du nok også legge merke til forbedringene som har kommet via patcher og tilleggspakken (ytelsen er bl.a. mye bedre i Mask of the Betrayer).

 

Du kan lese mer om tilleggspakken her hvis du vil vite mer.

Lenke til kommentar
Oi, her var det bra med respons! Jeg skal sjekke de forskjellige spillene som er nevnt.

 

Det er jo "følesen" i Baldurs Gate som gjør det så bra, ikke nødvendigvis grafikken. ;)

 

 

9605655[/snapback]

 

 

"Følelesen" i Planescape: Torment er enda mer til stede enn i Baldur's Gate. Men det forutsetter at du takler en etterhvert lav oppløsning (max 640*480). Men, oj, hvilket spill det er!

Lenke til kommentar

Jeg startet engang på Planscape Tournment, men kom aldri helt inn i det. Virker som jeg burde gi det en sjangse til utifra det som sies her ja. Fallout er absolutt å anbefale!

 

Har ikke så mye til overs for NWN. Jeg lever i håpet på Baldurs Gate 3 og at de klarer å gjøre det SKIKKELIG. Ikke noe fjas.

Lenke til kommentar

Det bør ikke lages et BG3. Lag gjerne et spill i samme motor, samme verden og samme reglene, men hvis det heter "Baldurs Gate" så vet du at det bare er noen som melker konseptet. En spillserie bør kunne bli avsluttet!

 

Har akkurat starta på Mask of the Betrayer og jeg må si at jeg hittil er veldig imponert. Orginalen var jo crap, men de har virkelig fikset det viktigste: FPS, kamera og story.

 

Uansett når det fremdeles ikke opp til knærne til BG, som igjen sliter med å treffe PT noe særlig over midjen.

Lenke til kommentar
Det bør ikke lages et BG3. Lag gjerne et spill i samme motor, samme verden og samme reglene, men hvis det heter "Baldurs Gate" så vet du at det bare er noen som melker konseptet. En spillserie bør kunne bli avsluttet!

 

Har akkurat starta på Mask of the Betrayer og jeg må si at jeg hittil er veldig imponert. Orginalen var jo crap, men de har virkelig fikset det viktigste: FPS, kamera og story.

 

Uansett når det fremdeles ikke opp til knærne til BG, som igjen sliter med å treffe PT noe særlig over midjen.

9608840[/snapback]

 

Nja, jeg er delvis enig. De kan ikke dra historien lengre ihvertfall. Man ble jo en gud eller whatever i ToB så å skulle bli mye sterkere er urealistisk og kjedelig. Så lenge de lager gode characters som Minsc og Boo så er jeg uansett solgt, det er som sagt noe med stemningen i spillet som gjør det bra og characterene bidrar sterk til dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...