MatF Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Hei! Kunne noen gitt meg en tilbakemelding på dette oppsettet her? - Hovedkort - CPU - RAM X2 - Skjermkort - Harddisk PC-en skal bli brukt til gaming, har allerede PSU (Mist 600W) og kabinett (Lian Li ett eller annet) Er det bare og kjøre på og bestille, eller er det noe som bør byttes ut? Har to krav til det: 1. Vil at PC-en skal være så stille som mulig (Stock CPU viften blir byttet ut så fort jeg har råd, da burde det være ganske stille?) 2. Det skal IKKE overstige noe mer i pris en det som jeg har satt opp (Med mindre du har noen supre argumenter) Tusen takk for all hjelpen! Edit: Har ikke noe planer om og klokke/overklokke noe da jeg har liten peiling på klokking. Endret 30. september 2007 av MatF Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Vis du skal ha stillegående PC MÅ du ha en ekstra CPU vifte!! Q6600 sin vifte er ikke det jeg vil kalle stillegående! Lenke til kommentar
MatF Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Spørs om jeg får ta med det på bestillingen nå og da, har du en god stillegående vifte og anbefale meg? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det som står om hovedkortet du har valgt, ser ikke ut til å være beste valget til den CPUen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ASUS P5KC Combo Memory with Native DDR3 1333 support! - Support Intel® next generation 45nm Multi-core CPU - Intel LGA775 Platform - Intel® P35 chipset - Dual-channel DDR2 1066/800/667 MHz or DDR3 1333/1066/800 - Stack Cool 2 - Heat Pipe - 2x1394 - 12xUSB 2.0 - All High-quality Conductive Polymer Capacitors - Compatible with all FSB1333/1066/800/533MHz CPUs except Quad Core Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54553 Her er et oppsett, men kansje du ikkje trenger 4GB minne? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Denne skal vistnok være veldig kjølende og stilegående x] Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54553 Her er et oppsett, men kansje du ikkje trenger 4GB minne? 9605752[/snapback] Det der er ingen stillegående PC! Ikke trådstarters forslag heller. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Min PC Det er min PC, Det er masse du kna redigere på og fjerne derfra så holder det nok budsjettet ditt Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54553 Her er et oppsett, men kansje du ikkje trenger 4GB minne? 9605752[/snapback] Det der er ingen stillegående PC! Ikke trådstarters forslag heller. 9605783[/snapback] Alle delene blir nok stille når du kjøper litt extra stuff La til HR-03 Plus og endra minnet. Veit ikkje hvor mye clearing og hvilken airflow kabinettet har så eg kan ikkje anbefale noen CPU kjøler (Bortsett fra Thermalright Ultra120 eXtreme, men den er ganske stor ). https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54553 EDIT: La til Ultra120 eXtreme og Zalman ZM-2HC2 siden alle Lian-Li kabinett er "skranglette" Endret 30. september 2007 av Zoxc Lenke til kommentar
andylove Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det kan ikke bli stillere enn hva viftene og diskene bråker. Og siden du skal ha effekthungrige produkter i maskinen, vil også PSU kreve sitt. Ergo vil vifta på den snurre ganske godt etterhvert. 600W varianten til MIST er ikke kjent for å være stillest i klassen ved belastning. Ellers synes jeg du hadde valgt fornuftige produkter. Regner med at du skal ha 64Bit OS siden du har 4GB ram? (ellers er det jo nærmest bortkastet...) Kjøp deg en Scytje Ninja+ eller Noctua CPU vifte. Bare så det er sagt; Støy er svært individuelt, så hva du oppfatter som stille kan være øreverk for andre. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Stillegående PC: Noctua NH-U12F Thermalright HR-03 Plus Mist-kabinettvifter Passiv chipset-kjøling Lenke til kommentar
MatF Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Tusen takk for all hjelpen, bare den nye PC-en blir stillere en den jeg har nå så er jeg egentlig fornøyd. Kommer til og bestille nye CPU/GPU kjølere etter verdt. Skal legge inn 64bit Vista tror jeg det blir til. Har hørt det er mye tull med det men det gjenstår da og se. Da kommer jeg til og bestille det jeg har satt opp, (kanskje hovedkortet blir byttet ut med ett ifra Gigabyte) Takk for responsen gutta! Endret 30. september 2007 av MatF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå