medlem-102525 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, men røyk er tretten og en halv ganger så skadelig. 9616549[/snapback] Ja, er det virkelig det? ..Nå diskuterer vi i ring.. Jeg legger meg. Natta. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Å moralisere ville være å si at det å røyke er galt. Det er da svært få som har sagt noe om at røyking er galt i denne tråden. Derimot sier folk at røyking er helseskadelig og at det er lurest å slutte. Det mange derimot moraliserer om er jo at fyren har tenkt til å bruke sin mors penger på røyk. Hvis han absolutt skal ødelegge helsen sin kanhan gjøre det for sine egne penger. Om han ikke får lommepenger lenger kan ha skaffe seg jobb. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Dere går offtopic så det suser. Hvorvidt det er sunt eller ikke, kan vi ta i en annen tråd. Ahem: Om det er riktig eller ikke å bruke pengene på røyk er ikke et lett spørsmål, men ettersom hun kuttet ukelønnen på grunn av det, vil jeg si at det ikke er riktig. Hun sa at hun ikke ville gi deg penger til røyk, og da blir det misbruk av tilliten hennes å bruke pengene på tobakk og slikt. Jeg vil anbefale å skaffe deg en jobb fort, så du kan betale røyken din med ren samvittighet. That's my $0,02 Endret 2. oktober 2007 av Arinomi Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er jo hennes penger, og hun prover jo bare a gjore hva som er best for han. Royk er skadelig, fakta. Og det er $0,02 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Siden tråden sånn circa er ferdig vil jeg bare si at røyk er veldig digg. Det er godt etter mat spesielt. Det gir noe som snus ikke kan gi i det hele tatt, nemmelig smaken og følelsen av å hinhalere røyken og slike ting. Det man gjør rett og slett er å veier opp pro's og con's også bestemmer man seg, selvom det kanskej virker smartere og ikke røyke så er det noen som får mye glede ut av det. Selv har jeg tenkt å røyke 10 år og så slutte, da har jeg fått den gleden jeg vil ha og noe ytterligere røying vil bare skade helsen min. Syntes det er en fin plan og gir et kompromiss mellom begge kontrastene i saken. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis du driter i mora di, så kjøp røyk for penga! Foreldre og god helse er for pingler... Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Burde jeg kjøpe røyk? 9604961[/snapback] Husker at du var innom pipetråden her forleden så mitt svar til deg blir som følger: Hvis det er pipetobakk det er snakk om må du for guds skyld bare kjøre på, men hvis det derimot dreier seg om vanlig, ussel sigg er det i høyeste grad galt (jeg kan driste meg til å si forkastelig). Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Peh, røyk er ikke skadelig, i allefall ikke i forhold til amfetamin... Kjør på! Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Peh, røyk er ikke skadelig, i allefall ikke i forhold til amfetamin... Kjør på! 9627086[/snapback] Mja... Finnes selvsagt værre ting enn røyk, da men... http://www.forskning.no/Artikler/2007/mars.../artikkel_print Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Peh, røyk er ikke skadelig, i allefall ikke i forhold til amfetamin... Kjør på! 9627086[/snapback] Mja... Finnes selvsagt værre ting enn røyk, da men... http://www.forskning.no/Artikler/2007/mars.../artikkel_print 9627228[/snapback] Hmm, det var intresant, poenget mitt var uansett, at det er dårlig å argumntere med at noe er bra, fordi noe annet er værre, når et alternativ er å ikke bruke noen av delene Lenke til kommentar
sheik15 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 vis din mor gir deg penger for at du skal bruke det på mat osv også bruker du det på røyk er det litt kjipern! men du bestemmer jo helt selv hva du vil bruke penger på! gjør samme dritten selv så jeg røyker som ett helvete å mor invisterer som alltid Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Personlig syns jeg at hvis man ikke har nok penger å kjøpe røyk, og hvis det forandrer livsstilen din økonomisk, så har man ingenting med røyk å gjøre. Man skal være i den situasjonen hvor man ikke behøver å si: røyk er så dyrt, skulle ønske det var billigere! Man skal ha nok penger til at det skal være unødvendig å klage på prisen! For meg er det greit at røyken koster det den koster. det er en luksusvare, og har man ikke råd til å kjøpe den, burde man heller ikke røyke. For min del kunne røyken kosta 1000 kroner for en 20-pakning. (Men jeg røyker jo ikke, så det er jo lett for meg å si ) Så jeg sier nei til problemstilligen din Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er noe av det samma hime, bortsett fra at je får penger, og at je snuser da.. Moder`n sier alltid "Ikke bruk det på snus" .. Men hører jo ette på hu.. Du kan jo si at du har slutta da, og fortsatt røyke, bare du ette er hime liksom.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Nei. Det får da være måte på til penger man ikke skal bruke på godt øl. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nei. Det får da være måte på til penger man ikke skal bruke på godt øl. Eller annen god drikke. Tobakk fordi man er avhengig er dritkjipt, så man bør slutte med det. Særlig her i Norge hvor prisene er så forbanna høye. Hvis du sier du trenger penger til noe, bruk pengene på det du sa du skulle bruke dem til. Det blir alltid noe til overs, og med mindre du blir bedt om å gi tilbake resten ser jeg ingen grunn til å ikke bruke det på det du vil Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kjøp deg en ball og lek med den på togskinnene, og la kusina di få resten av pengene. Billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå