goliatmo Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Etter at min mor oppdaga at jeg røyker har hun nektet å gi meg ukelønn. Jeg ser forsovidt hennes side av saken men mener at hun gikk noe drastisk til verks.. Nå har det seg imidlertid slik at jeg har fått penger til å dra på kafé med min kusine og hvis jeg spiller kortene mine riktig kan jeg kjøpe både kafe og røyk. Min mor har alltid sagt at det var da hennes foreldre nektet å gi henne penger at hun begynte å lure penger fra dem og hun burde forsovidt vite at hun går ned en dead end road med denne penge-greia. Desuten er det bare snakk om å lure henne intill jeg skaffer meg en jobb, noe det ikke er så lenge til ettersom at jeg har lagt fra meg jobbsøknader over halve grunerløkka.. Burde jeg kjøpe røyk? PS. dere trenger ikke å fortelle meg at jeg er fjortiss, for jeg vet det allerede.. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Forteller vel den samme leksa som alle forteller: Slutt å røyk. Du sparer tonnevis med penger samt du slepper og røyke deg sjøl til graven. Hvis du absolutt er sugen på røyk så må du nok skaffe deg jobb som du skriver, men å lure noe penger av moren din kan ikke skade. Finn på noen unnskyldninger; "Jeg skal på kino, kan jeg få litt penger?" Også henger du hos en kompis reesten av kvelden f.eks. Finnes masse en kan gjøre men om det er moralsk riktig er et annet spørsmål. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg visste at ikke gode gamle hw ville hjelpe meg med å undertrykke moralen min:) and for the record så slutter jeg å røyke når jeg flytter fra min noe gale mor edit: ut og kjøpe røyk Endret 30. september 2007 av goliatmo Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hvorfor slutte først da? Hva er problemet med å slutte nå? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det er kanskje litt drastisk å kutte ut ukelønn pga. røyking, så ille er det ikke at det bør snu opp ned på hele tilværelsen til en stakkars unge. Ukelønn er mye for å lære barna om penger, og velger man å bruke dem på noe så dustete som sigaretter, lærer man jo kjapt og brutalt at det tærer alvorlig på økonomien. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Moren din har all rett til å kutte ukelønnen din (det er jo hennes penger og hun kan gjøre som hun vil med dem). Hvorfor ikke bare slutte å røyke og beholde helsa og pengene. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg visste at ikke gode gamle hw ville hjelpe meg med å undertrykke moralen min:) and for the record så slutter jeg å røyke når jeg flytter fra min noe gale mor 9605001[/snapback] Det er noe av det mest naive jeg har hørt. Du venter med å slutte til du har blitt ordentlig avhengig? Hva er det med moren din som gir deg lyst til å røyke?? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Røyk inneholder nikotin, og man blir derfor fysisk avhengig av det. Slik ejg tolker det er utsagnet om at du kommer til å slutte når du flytter ut, en dårlig unnskyldning for å rettferdiggjøre den fortsatte røykingen. Røyk starter ofte som et psykologisk middel for å "stresse ned", men går fort over til å bli en fysisk avhengighet. Så det nytter ikke å skylde røykingen på noen andre. Når det er sagt burde du slutte å røyke. Dette har to store positive effekter. 1. Du sparer kroppen din for giftstoffene, og dermed bedrer du helsen din. Du vil få bedre kondisjon, penere hud, hvitere tenner og bedre ånde. 2. Du vil få tilbake lommepengene og økonomien bedrer seg betraktelig. Utgifter til røyk på et år kan fort komme opp i mange tusentalls kroner. I det store og hele finnes det nesten ikke et eneste positivt aspekt som rettferdigjør røyking. Den roen du føler når du røyker er hvor rolig du var før du begynte å røyke. Faktisk gjør regelmessig røyking at du generelt sett blir emr stressa, og dermed trenger røyken. Slutter du å røyke i en lengre periode vil stressnivået nok synke. Dette med at røyking er sosialt og gjør at man kommer inn i sosiale miljøer. Vel, hvis man ikke greier å sosialiserer med de andre menneskene uten å røyke burde man se seg om etter andre folk å sosialisere med. Jeg sier ikke med dette at det er galt å røyke. Men jeg mener absolutt at det ikke er særlig smart med tanke på hvilke konsekvenser det kan og vil få. Så jeg sier bare, "Stump røyken!". Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Stump røyken før den stumper deg. Røyk er ikke kult, noe du tror. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Om du ikke vil at vi skal kalle deg fjortis, hva faen vil du høre av oss da? Du missbruker din mors tillit (vel det har vi alle gjort) Men klarer du ikke svare på dette spørsmålet selv? Det er helt opp til deg selv. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Med ærlighet kommer man alltid lengst! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Tre ord: Slutt å røyke. Finnes ikke noe positivt ved det, bortsett fra at det ser kult ut. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) noe du tror. 9609083[/snapback] Hvordan vet du hva han tror? Endret 1. oktober 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Herregud, for en gjeng moralister. Stjel pengene til merra! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Herregud, for en gjeng moralister. Stjel pengene til merra! 9609453[/snapback] Eeeehm, det er da ikke så mange som har sagt at det å bruke pengene er galt. Derimot sier jo mange av oss at røyking er helseskadelig, og det har ingenting medmoral å gjøre, kun fonuft. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Kanskje du bør kutte ned litt. Men å lure mora di litt er ikke så gærent. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Har du valgt å begynne å røyke, er det ditt valg og da skal du ikke stikke av med din mors penger av den grunn. Hvis du plent _må_ røyke får du skaffe pengene til driten selv, det er det minste du kan gjøre. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 å stjele fra mora si er ille nok, men å stjele for å kjøpe røyk er bare patetisk Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Begynn å samle flasker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå