naish Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei, jeg sitter her å skal formatere + innstalere windows på en bærbar PC. Jeg har fått tak i en Windows XP Cd, så blir jeg ferdig med formatering, fikser filsystem på partisjonen og sånt. Så kommer jeg til rett etter dataen blir restarta der selve windows blir innstallert. Så kommer feilmeldingen. "Feil: Installation Failed: D:\l386\asms. Error Message : Feil Funksjon ¤¤¤ Kritisk feil: En av komponentene som trengs for å forsette installasjonen, kan ikke installeres. Feil Funksjon." Jeg tenkte først det var noe galt med CD-en så jeg skaffet en ny, men får samme feilen. Begge CD'ene er brent ut så kan det vere dårlig lagde CD'er? Eller er det problemer med selve dataen? Jeg har formaterte alle partisjonene så skulle ikke vere noe galt der. På forhand takk Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Så ikke ut som de fant noe svar her heller, men du kan jo prøve: http://forums.ebuyer.com/showthread.php?p=146378 Ser ut som om de mener det er noe galt med harddisken, dårlige/ødelagte sektorer osv. Det du kan gjøre er å brenne ut en cd/dvd med linux ubuntu og installert det, for å se om windows fungerer etterpå. Lenke til kommentar
naish Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Skal prøve med linux ubuntu. Takker Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 har hatt samme problemet, viste seg at det faktisk var brenneren det var noe galt med, brant image fra en annen pc og da funket det bra. Lenke til kommentar
naish Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) har hatt samme problemet, viste seg at det faktisk var brenneren det var noe galt med, brant image fra en annen pc og da funket det bra. 9606818[/snapback] Tusen Takk Løste problemet Problemet var sannsynligvis brenneren, testa 2 forskjellige CD'er fra samme brenner som ikkje funka, testa med ein fra ein anna brenner og alt funker Endret 2. oktober 2007 av pozqe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå