Gå til innhold

Vil dette strømadapteret funke?

Snytefant

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP 6715s som jeg gjerne vil bruke i bilen til GPS/Film eller spill.

Men da trenger jeg så klart strøm.

Så jeg lurte på om denne vil funke?

http://www.dropzone.no/scripts/wgate/zz20b...forcetarget=yes

Ojj: fikk ikke til direkte link, men hvis dere går på den menyen til venstre så på PC Bærbar/HP/6715s/Batteri-adapter/så er det den som er tredje nederst.

Hvorfor jeg spør er at for på 230V's laderen så står det 90W og denne er bare 65W. Jeg spør fordi jeg er litt usikker på om den vil fungere.

Endret av --MrDave--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en HP 6715s som jeg gjerne vil bruke i bilen til GPS/Film eller spill.

Men da trenger jeg så klart strøm.

Så jeg lurte på om denne vil funke?

http://www.dropzone.no/scripts/wgate/zz20b...forcetarget=yes

Ojj: fikk ikke til direkte link, men hvis dere går på den menyen til venstre så på PC Bærbar/HP/6715s/Batteri-adapter/så er det den som er tredje nederst.

Hvorfor jeg spør er at for på 230V's laderen så står det 90W og denne er bare 65W. Jeg spør fordi jeg er litt usikker på om den vil fungere.

9604635[/snapback]

Linken kom jo INGEN steder =P... Men hovedsaken med en lader er jo at den burde gi ut ca. lik volt (må IKKE være for høy, dette kan skade laptopen) og ca. lik ampér (dette er ikke 100% et must at ampéren må være den samme, men er ampéren for lav risikerer du å ikke klare å lade batteriet, bare å kjøre maskinen på strømmen som kommer inn. Igjen for høy ampér KAN være skadelig, selv om det ikke er like skadelig som for høy volt. Derimot kan en ALTFOR lav ampér få lader transformatoren til å overhete seg/brenne).

Håper det hjalp!

Cheesewheese

Endret av cheesewheese
Lenke til kommentar

En for høy amper er ikke skadelig, amper er bare hvor mye strøm adapteret har tilgjenglig. For høy volt varierer veldig fra pc til pc, jeg har brukt IBM-maskiner (12 volt standard) På 21 volt strømadapter, skjedde ingenting, null forskjell. Men dette kan variere på hvor bra kvalitet det er på kondensatoren i PC-en.

Lenke til kommentar
En for høy amper er ikke skadelig, amper er bare hvor mye strøm adapteret har tilgjenglig. For høy volt varierer veldig fra pc til pc, jeg har brukt IBM-maskiner (12 volt standard) På 21 volt strømadapter, skjedde ingenting, null forskjell. Men dette kan variere på hvor bra kvalitet det er på kondensatoren i PC-en.

9606128[/snapback]

Sa KAN være skadelig ;) .. nå er jo IBM kjent for god kvalitet osv :thumbup: , så kan hende det ikke har så mye å si på IBM internt...... Det er jo forskjellig fra pc til pc, men best å ha en tommel regel for å være sikker :D .

Ca lik Amp og volt er en bra tommel regel :cool: !

Cheesewheese

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...