Gå til innhold

Pixelproblemer med 7900gs

Looke

Anbefalte innlegg

Har hatt 7900GS i et år snart og det har fungert greit, men i det siste har jeg opplevd å få fram slike røde streker som dere ser på bildet når jeg scroller forum.

Når jeg ser film blir det kanskje 15 svart prikker på skjermen, og disse er der helt til jeg bytter fram og tilbake fra filmvinduet og til et annet vindu og pauser filmen, starter den på nytt osv.

Tempraturen på skjermkortet skal være helt ok, ikke for høy.

Så kan noen hjelpe meg, burde jeg bytte drivere ?

Isåfall til hvilke ?

post-100102-1191148854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg så høres det ut som noen komponenter på kortet er ødelagt.

9605587[/snapback]

Ja. Tror det har noe med minnet å gjøre. Et eller annet som blir for varmt så vidt jeg husker. Er ikke helt sikkert, men leste litt om det før jeg sendte tilbake det forrige kortet mitt.. Det er helt klart hardware-feil i hvert fall.

Lenke til kommentar
Nice, men da må jeg betale frakten ikke sant?

9610303[/snapback]

Ja, men det koster vel ikke mer en 20 kroner eller noe..

Du sender først en returforespørsel hvor du forklarer problemet. Hvis du får en mail tilbake hvor det står "returforespørsel godkjent" så pakker du skjermkortet inn, setter på de frimerkene som trengs og sender driten tilbake. Så tar det gjerne litt tid med komplett (har sendt tilbake flere ting selv) også får du et nytt kort av samme typen eller en refund hvis de ikke har kortet på lager. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har nå sendt inn alt av mail, og mangler bare å sende inn varen.

Jeg har ikke orginal innpakning av den men det håper jeg går greit. og skal jeg slenge med DVI til vga konvertererne ?

Jeg glemte at jeg hadde orginal forpakning, så jeg sendte i en annen pappeske UTEN noe av det som fulgte med. Bare kortet. Var ikke kjøler på det en gang, for den ville jeg beholde :p

Lenke til kommentar

Spørsmål: Er det ingen garantisak om jeg har skiftet kjøleren på kortet?

Sendte et ødelagt hovedkort til SHG for litt siden, og fikk ikke innvilget rma-sak på grunn av at NB kjøleren var skiftet. Gjelder dette også grafikkort?

Mektig lei av disse artifacts'ene nå :(

Lenke til kommentar
Spørsmål: Er det ingen garantisak om jeg har skiftet kjøleren på kortet?

Sendte et ødelagt hovedkort til SHG for litt siden, og fikk ikke innvilget rma-sak på grunn av at NB kjøleren var skiftet. Gjelder dette også grafikkort?

Mektig lei av disse artifacts'ene nå :(

Skjekk denne tråden.

Jeg bytta kjøler på 7900GT'n min og når jeg sendte tilbake til komplett var det ikke kjøler montert engang, men jeg fikk tilbake spenna mine likevel. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...