durabit Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Dette må være noe av det sprøeste jeg har lest på dette forumet. Men all ære til initiativ og oppfinnsomhet. Men litt dumt hvis noen drittunger finner på noe kødd og graver opp kabelen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Holder jo selvfølegelig kjeft om kabelen og da skal det mye til før noen unger tuller. Hvis noen spør er det jo bare å si at det er trådløst Linken fungerer ikke... Men tror det letteste hadde vært å slipe seg gjennom småveien (naboer hyler ikke til politiet om slikt tror jeg), så tar dere å finner et dreneringshull under riksveien og legger kabelen der, og fører den inn i kassa til lorderror. Nytter ikke å trekke den over, medfører garantert bråk og tuting og må gjøres juleaften/nyttårsaften eller lignende, Kanskje det går når folk er på jobben ikke vet jeg men ikke gjør det om kvelden du risikerer å havne oppi et biløp med fulle folk(nesten iallefall, er litt for mye risiko for skader) Lenke til kommentar
axl Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 hehehe, må være noe av det mest undeholdende jeg har lest Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Dere skal spørre og eventuelt leie stolpene og dere kan jo risikere anmeldelse og at de bare klipper ned kabelen deres. surr en høyspendt-kabel rundt fiber ledningen så tør de ikke klippe den ned! victory! Lenke til kommentar
TwoMoreDays Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Grisefin tanke, jeg hadde klemt i vei med en gang ! Uten å spørre ! Minner meg om da vi laget eget telefon nett i nabolaget for 20år siden da det het televerket. Dette er sunt ! Men vær forberedt på at det klippes ned og en liten gentlemanns anmeldelse.... ville vært stolt av den ! Ikke gjør det om du har tenkt å bli politi...! NB! Husk å henge ledningen fint opp med riktig verktøy å bruk stolpesko og sikring ! Fikk lyst å gjøre det samme !! TwoMoreDays Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 er ikke noe problem og henge kable opp i stolpene bare og søke om det. du må søke telenor hvis noen ønsker skjema kan jeg få det fax til dere. og da sier ingen noen ting, som har skrevet før her. bare send en mail til [email protected] kan jeg fax over skjema nb kablen må være 4 m over veien mitt på kablen hvis deter riksvei. Lenke til kommentar
Jave Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 kabelen kosta $0,5 pr meter ikke feet. Er det ikke slik at det har blitt tollfritt med småelektronikk/datautsyr? blir det ikke bare pris + frakt da? ps. 10kr pr meter er ikke værst uannsett mot 30kr pr meter i norge. 10kr * 700m = 7000 spenn! Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg er ganske sikker på at kabelen må være minimum 5 meter over bakken ved kryssing av vei. Den skal være minimum 4 meter over bakken hvis kabelen skal gå i stolper langs veien (ved siden av veien). Om dere henger opp kabelen lovlig eller ikke så er det likevel kjedelig om trailerene som ofte er fra 4 til 4,5 meter høye røsker med seg kabelen. :wink: Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 urban, har sendt deg et seriøst forslag på hvordan det enklest kan gjøres. t Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Dette er vel ikke så vanskeli, enten så flytter lordError containeren sin over til (urban), eller så flytter en av dere inn til den andre, og kjøper 20 cm fiberkabel.. vips Gbit nettverk. Men seriøst.. hva skal dere bruke denne linja til ?, litt for "vill" ide for bare spilling og vanlig nettverk. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 tja, kansje de skal ha vill og heningsløs cyber/camsex med hverandre i 1600*1200*32 da trenger man jo litt linje.... Spam Smittet av Jimmy Pop, eller var det poop? mfl. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 tja, kansje de skal ha vill og heningsløs cyber/camsex med hverandre i 1600*1200*32 da trenger man jo litt linje.... Spam Smittet av Jimmy Pop, eller var det poop? mfl. LOL Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 urban,har sendt deg et seriøst forslag på hvordan det enklest kan gjøres. t På mail eller pm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå