Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fiber +(hvordan sperre en vei uten å vekke mistanke).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo også tilby de å være med på internett delig osv, bare sett opp en linux bok som deler båndbredden (mot internett) likt mellom dere. Og så velger dere seff en bra sdsl løsning hvis det er mulig, blir ikke så dyrt delt på 3

Edit: Btw urban, hvor i akershus bor du?

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir billigere å flytte nærmere hverandre! Fiber er styggdyrt, for ikke å snakke om alt annet dere trenger enn bare kabelen! Trådløst er en billig løsning, men da har du max 54MBit (802.11a), men en skikkelig p2p antenne kan du nok sende noen kilometer, men den haugen blir nok et problem, du får friste noen som bor der oppe med en evt. bredbåndsløsning og et aksesspunkt som dere kan gå via!

Det hele høres for meg ut som en rellativ dårlig idé!

Skal du grave må du muligens preike litt med kommunen, iallfall alle som eier den veien dere skal grave i!

In the end: er dette virkelig verd alt arbeidet??

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Angående trær (siden jeg er i godt humør i dag):

1. Plant et bambus-tre ved siden av stolpene, fest det med et eller annet til stolpene og så fester du kabelen i bambus-treet.

2. Plant en slyngplante ved siden av pålene og bruk ca. samme fremgangsmåte som ovenfor

3. Ta en lang, ben, pinne og fest den med strips så putter du kabelen i den.

Disse tre mulighetene gjør at kabelen ikke er festet til pålene

4. plant trær i rett linje over haugen og putt kabelen i de. (husk å gi etter et par cm. hvert år :-D

5. grav et hull rett gjennom haugen og trekk kabelen gjennom. Fyll så igjen (se opp for skarpe steiner da)

6. Strips den fast til telefonkabelen, ingen ser noe (husk å male den svart da)

7. Trekk gjennom et hus på haugen (hør først om de tillater det da)

kommer ikke på noe mer nå

seriøst: dropp fiberen, det tror jeg egentlig lønner seg (i alle fall i lengden?)

Lenke til kommentar

skal du henge fiber i master må du søk telenor om det his du ønsker kan du mail meg fax nr ditt så kan jeg sende over søknads skjema.

og pris i usa er 0,5$ men det er normalt F = fet og da må du gange med 3 for og få Meter. +24%moms. + frakt

så da blir det : 10,3kr M + moms +frakt og da skal det mye til for og få det til og lønne seg.

NB: dere må ha fiber med vaier skal dere bruke stolper. da må du plusse på 10kr til pr M

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...