Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyddriver på bærbar pc vil ikke bili instalert

Anbefalte innlegg

Hei

For en stund siden, skulle jeg formatere den bærbare pc-en min (Toshiba Quosmio F10).

Det gikk knirkefrikk med den medfølgende cd-en, helt til windows var instalert og maskinen startet opp for første gang. Jeg fikk bare blåskjerm under oppstarten, og det var umulig å komme inn i windows. Jeg så ingen annen mulighet enn å instalere windows med en helt ny cd (Win XP Pro SP2). Det gikk helt fint, og PC-en startet uten problemer.

Men... Jeg får ikke instalert lyddriveren. Lydortet er fra SoundMax (vet ikke helt modell). Når jeg innstalerer driveren, får jeg bare opp en melding som sier "ingen driver funnet. Start maskinen på nytt, og prøv igjen". Dette er veldig irriterende da jeg får lyd under oppstarten, når quosmio logoen vises.

Noen som kan hjelpe meg her?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

Jeg lastet ned PCWizard, men fikk ikke serlig mye info om lydkortet. Nermeste jeg kom var dette:

Device Audio : 82801FB (ICH6) AC'97 Audio Controller

Kan dette være til hjelp?

PS. Jeg har instalert et eksternt lyd-kort (USB)

EDIT. Ja, Har prøvd driverene fra Toshiba sine nettsteder. :)

Endret av vinzenT
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøv å avinstallere alle drivere/program som hører til lydkortet og slett alle forekomster av lydkortet i enhetsbehandling.

Sørg for at du har pakket ut driveren et sted på harddisken. Når du starter maskinen på nytt bør du få beskjed om at det er funnet ny HW, og i steden for å søke etter drivere velger du at Windows skal plukke drivere fra den mappen du har lagret de i.

Alternativ prøv å installere i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...