Gå til innhold

Får jeg denne under 11-12k?

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg klarer å få dette oppsettet under 11-12 000kr.

Jeg har tenkt å kjøpe på høsten/senhøsten, så delene får jo litt tid på seg til å gå ned i pris.

Blir selvsagt bare spekulasjoner da, men her er det jeg har lyst på:

AMD Athlon64 "ClawHammer" + ribbe og vifte

nVIDIA GeForce FX

HK m/ USB2.0, FireWire, RAID, S-ATA, lyd osv.

minst 80 GB HDD 7200rpm 8 MB cache

FDD

DVD-ROM

CD-brenner*

Helst 19" flat CRT skjerm, muligens 17"

etpar dritthøyttalere

Bare slapp av, jeg skal kjøpe meg skikkelig lydkort og høyttalere senere.

*Venter muligens med den til julekalenderne

Si ifra hvis det er noe jeg har glemt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge HW blir det jo 4-5000 i februar, når det kommer ut. Først rekner jeg med at prisen går rimelig fort nedover (avhenger jo av etterspørsel). For å si det sånn, så skader det jo ikke akkurat med FX. Men jeg spiller ikke så veldig mye, nærmere ingentin, så jeg kunne sikkert klare meg med et GF4 Ti-kort. Men da er det ikke lengre et spørsmål om jeg får det under 12k, det får jeg helt sikkert :)

Lenke til kommentar
tror du må vente leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge før det går... GF FX og Athlon64 med hk vil tilsammen koste rundt 10k tror jeg og da er det ikke mye til overs...

Ikke på senhøsten da, dummen

dummen selv a.... med lenge så mener jeg hvertfall et par 3-4 mnd, men ikke over 6mnd da må vel prisene ha gått nok ned til at det går ann....

Lenke til kommentar
tror du må vente leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge før det går... GF FX og Athlon64 med hk vil tilsammen koste rundt 10k tror jeg og da er det ikke mye til overs...

dummen selv a.... med lenge så mener jeg hvertfall et par 3-4 mnd, men ikke over 6mnd da må vel prisene ha gått nok ned til at det går ann....

Kan du forklare en gang til hva du mente med denne setningen?

Lenke til kommentar

med lenge så mener jeg et sted mellom 3 og 6 mnd etter at det har kommet ut

Lenke til kommentar

Han som opprettet denne tråden sa jo at han ville vente 7-8 mnd med å kjøpe ny pc. Skjønner ikke hva du mener

Lenke til kommentar

Han som opprettet denne tråden sa jo at han ville vente 7-8 mnd med å kjøpe ny pc. Skjønner ikke hva du mener

ikke jeg heller :D trodde han skulle ha det når det kom ut..., men om 7-8 mnd så er det jo betydlig større sjanser for at det går, men fortsatt så er det ikke helt sikker...

Lenke til kommentar

kan tenke meg du kan få det brukt 2-3 år etter den hw'n har kommi på markedet i landet her.. iallefall til den prisen.. hehe..

jeg tror bare cpu+hk kommer glatt på ca 15k ...

Iallefall med en gang. Men det er min spekulasion da... :p

Men har du flax så får du kjøpt det "under bordet" til den prisen kan jeg tenke meg, men det er jo ikke helt lovelig da. (Jeg oppfordrrer ikke til kjøp av "lånte" varer")

iX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...