Gå til innhold

Aquastream XT USB 12V, ny pumpe fra Aquacomputer

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er den allerede i salg via Ac sine sider (se linken over, den ene er direkte til salgssidene. /dagers leveringstid så vidtjeg ser ...).

Når den evt kommer til Norge eller Danmark vet jeg ikke.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Spennande greier, dette her! Det begynner å bli ein del funksjonar på desse nye vasskjølingsgreiene! :)

Eg må seie at eg siklar litt på utstyr frå Aquacomputer når eg ein eller annan gong skal til og byggje meg vasskjølt PC. :cool:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Spennande greier, dette her! Det begynner å bli ein del funksjonar på desse nye vasskjølingsgreiene! :)

Eg må seie at eg siklar litt på utstyr frå Aquacomputer når eg ein eller annan gong skal til og byggje meg vasskjølt PC. :cool:

9662181[/snapback]

Jepp, masse fuksjoner. Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har investert i nye pumper, så hadde jeg nok gått for denne. Den har jo alt at styringsmuligheter ...

Om du lurer på din første maskin med vannkjøling, så ville jeg sett nøye på denne ... men ventet til den leveres med den nye pumpen.

Uansett, den gamle aquastream fases ut (det er slutt på produksjonen), så det vil nok ikke ta lang tid

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Om du lurer på din første maskin med vannkjøling, så ville jeg sett nøye på denne ... men ventet til den leveres med den nye pumpen.

9662294[/snapback]

Ja, eg har tenkt ein del på dei ferdigsetta, dei ser rett så hendige ut. Men eg er litt lysten på å byggje det saman sjølv heilt frå grunnen av viss eg fyrst skal prøve meg - det er ein gammal "uvane" eg har når det gjeld PC-bygging og liknande... ;)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Skjønar! Sikkert ikkje dumt å satse på ein slik! :)

Uansett, noko vasskjølingsprosjekt vert ikkje aktuelt for meg før om eitt år tid på det tidlegaste. Men det skadar no ikkje å drøyme litt... ;)

(Men no er eg visst i ferd med å dra tråden din heilt ut på viddene her, drbo! Me får vel kome oss attende til Aquastream'en. :))

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser vcore har fått inn 2 forskjellige av denne pumpa nå...

Begge har samme ytelse, men tilkoblinger og avlesningsmuligheter er veldig forskjellige..

Sitter og har lyst på ny pumpe®, og vurderer den/de sterkt..

Noen som kan anbefalle hvilken av de?.

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er nok ett godt valg det..

Lurer på å gjøre det samme selv..

Men ser at pumpen koster 700 i danmark, på vcore..

Og 970 bolser på micro.. Nesten så jeg kjenner det velter seg i magaen..

Haipriser, men de er tomme for den på vcore, men ikke micro....

Valgets kval kalles vel detta.. :ermm:

Lenke til kommentar
Er nok ett godt valg det..

Lurer på å gjøre det samme selv..

Men ser at pumpen koster 700 i danmark, på vcore..

Og 970 bolser på micro.. Nesten så jeg kjenner det velter seg i magaen..

Haipriser, men de er tomme for den på vcore, men ikke micro....

Valgets kval kalles vel detta.. :ermm:

720.- (90€) direkte hos AC. Men der blir det noe mere rot med moms, siden tysk moms er 19% og vår 25%, men ca 730 + tollgebyr. Men de har jo gode priser på mye annet fint også ...

Lenke til kommentar

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...amp;mcat=14s267

Kjøpte 2 slike på neshops billigsalg for en tid siden, fikk de for mindre enn hva en koster..

Dette er pumper jeg bare hadde tenkt å ha stående.

Men lurer på om jeg skal teste de i samme loopen,

bare for å sjekke hva de orker vs hva jeg har hatt av pumper tidligere.

(Aldri testet 2 pumper i samme loopen)

Det som jeg lurte litt på, de er jo 12volt.. og har kun 3pins viftekabel.

Trekker de virkelig så lite strøm?.

Eller trekker de såpass at jeg burde bruke overgang ifra 4pin til 3..

Tror nok det blir ny ac pumpe ifra micro, så jeg får noe å "leke" meg med i jula jeg oxo..

Tom egil

Lenke til kommentar
Det som jeg lurte litt på, de er jo 12volt.. og har kun 3pins viftekabel.

Trekker de virkelig så lite strøm?.

Eller trekker de såpass at jeg burde bruke overgang ifra 4pin til 3..

Tom egil

De bruker så lite strøm ja, har en sånn stående her, ifra en pc jeg kjøpte av kamerat.. Riktignok er 3 pins kontakten passe ødelagt, men ellers funker den bra.. Bruk bare 3 pins du, og du burde kunne koble den til hovedkortet uten problemer, så kan du lese av turtall i samme slengen :)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Da var den nye Aquastream XT kommet i posten, men til min store skuffelse er bruksanvisningen bare på tysk.. Og vifte kontaktene sitter for langt nede på printkortet så den gule beskyttelsesplastikken gjør det umulig og koble til aquabus og vifta.. Men skal nok få det til også.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke pumpen selv (enda), men jeg skjønner ikke helt hva du mener Ascubal.

Dette med kun tysk bruksanvisning er tatt opp på på AC sitt engelske forum, der er det i hvert fall flere som har påtatt seg å svare i tilfelle uklarheter.

Men ettersom jeg har forstått det, så skal pumpen ta strøm fra en 4 pins molex, og knyttes til hovedkortet vha usb, og rpm til cpuviftekontakten.

I tillegg skal det være noen utganger for viftestyring, til f.eks radiatorvifter, slik at disse kan styres vha aquasuite også om en ikke har aquaero. Disse 3pins utgangene skal altså knyttes til vifter, IKKE vifteutganger fra hovedkortet!

Da trenger du ikke å nå viftekontakter langt nede på hovekortet ...

Håper dette hjalp litt ... :cool:

Lenke til kommentar

Kommer det til å bli lagd en manual på engelsk snart tror du? I pdf?

Vet at viftekontakten på pumpa ikke skal til viftekontakten på hovedkortet :)

Den har følgende utganger, Aquabus/Flow.. Denne skal da brukes til et eksternt flowmeter? Eller skal denne kunne kobles til Aquaero? På Aquaero så gikk vel Aquabus til tubemeteret?

RPM utgangen skal kobles til Hovedkortes CPU vifte kontakt?

Og FAN kontakten skal styre radiator vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...