Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt United-lag anno 2014 er det ikke noe som heter formsvikt, målet er hele tiden å sette opp det riktige laget og gjøre de riktige valgene som gjør at man unngår denne formsvikten. Det er ingenting som tilsier at et lag SKAL ha en formsvikt, hverken på FM eller i virkeligheten, det gjelder bare å få kontroll på de faktorene som kan føre til en formsvikt.

 

Edit: Og jeg er ingen supermann innen FM, husker jeg hadde en United-save hvor jeg brukte to år på å vinne ligaen, og ikke nådde lenger enn kvartfinalen i CL på fem sesonger. Bare sånn at ingen tror jeg er en klysete super-FM-gamer :)

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

kimaasen: Jeg fant det nettopp ut. :p Jeg har jo en Saivet, som er best som alene spiss med Anderson rett bak ryggen så det rablet litt for meg.

(Bruker denne taktikken mot sterke lag.) Mine DMC'er er da Denilson og Hamsik.

 

Ellers er tipsene til kimaasen gode, men har du glemt å gi instrukser? Altså lav/høy ball tempo, mye cross/lite cross etc. Dette glemte jeg da jeg var nybegynner.

 

Min erfaring med motstandernes instrukser er at det bare er lurt å ta "alltid markering" på en, nemlig den "beste" spissen. Hvis jeg tar alltid tett markering på begge spissene, løper stopperne mine som sauer på begge spissene og ingen sikrer bakrom, men det er bare meg. :p Er også anbefalt å ta "Weaker foot" på den sentrale midtbanespilleren hvis din speider advarer en før kamp. (Noe ala Lampard, Fabregas; en med god skuddfot)

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Sant det du sier med alltid markering, forsvarsspillerne dine bør være ekstremt gode hvis man skal ha de på begge spissene. "Press til svakeste fot" fungerer også veldig bra på motstanderens vinger, da vil de bli presset til å bruke det dårligere benet. Selvfølgelig ekstra effektivt dersom motspilleren har "Kun høyre/kun venstre" som foretrukket ben.

Lenke til kommentar

Godt tips, har aldri tenkt på det. Hindrer jo mot gode innlegg. Men nå er jo Zapata og Pique solide på stoppere plassene sine da, og vinner (nesten) alt av hodedueller. Men skal prøves mot gode / verdensklasse vinger, takk. :) Er ikke så farlig hvis sidebacken presser vingen ettersom ihvertfall en av stopperne er der / sikkrer.

Endret av Chauz
Lenke til kommentar
Ellers er tipsene til kimaasen gode, men har du glemt å gi instrukser? Altså lav/høy ball tempo, mye cross/lite cross etc. Dette glemte jeg da jeg var nybegynner.

 

Min erfaring med motstandernes instrukser er at det bare er lurt å ta "alltid markering" på en, nemlig den "beste" spissen. Hvis jeg tar alltid tett markering, løper stopperne mine som sauer på begge spissene og ingen sikrer bakrom, men det er bare meg. :p Er også anbefalt å ta "Weaker foot" på den sentrale midtbanespilleren hvis din speider advarer en før kamp.

(Noe ala Lampard; noen med god skuddfot)

Jeg er ikke helt døv på FM heller, har noen års erfaring fra de glade CM-tider, så taktikk, trening og instrukser var noe av det første jeg gjorde. Jeg setter også på markeringer og sånt på de beste spillerne som utgjør en trussel foran mål.

 

Det er nok bare en formsvikt, men den taper ligagullet for meg, og den jævelen Adebayor har satt 30 mål for Arsenal, jeg er bare i slutten av november. Urdårlig.

Lenke til kommentar
Er det noen her inne forresten som har noen erfaringer med Adel Taarabt?

 

Ikke direkte, kjøpte han til en Bayern-save en gang, men jeg fikk aldri plass til ham. Lot ham spille på 2. laget en sesong, før jeg solgte ham med en ganske god profitt. :) La merke til at statsen hans steg en del, i forhold til at han aldri fikk prøve seg for 1. laget.

 

Okey, han har beskrivelsen vidunderbarn så han blir nok relativt god med spilletid på førstelaget, men Milan skulle ha rundt 30 mill pund for han, og det er for mye.

Lenke til kommentar

Kommet tilbake i form, og lurer på om det var verdt å hente Ben Arfa fra Lyon. Han kom for 165 millioner, så selger jeg Nani for 240 mill. og Fletcher for 75 mill.

 

Kommer Ben Arfa til å bli særlig god? Sitter og plundrer litt med laget, og har kommet fram til at det ikke er noen reelle forsterkninger å foreta med budsjettet mitt, men at dekningen på vingene kunne blitt bedre. Så jeg vurderer å hente inn Iago siden jeg solgte Nani.

Lenke til kommentar

Hva er dette for noe tull? Startet en ny save med Arsenal og spilte min første treningskamp mot Tapachula borte, hvor jeg vant 4-0, men jeg likte ikke helt at de presterte å få 55% possession mot meg. Nå er jeg kanskje pirkete, men mye ballbesittelse er noe som kjennertegner dagens Arsenal, og jeg begynner å lure når jeg har korte pasninger og relativt lavt tempo, samt at laget er ganske tett samlet (altså "Width" er et par hakk under det vanlige). Har jo en del pasningesterke spillere i laget også, så jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Noen teorier? Kanskje jeg burde ha enda kortere pasninger, lavere tempo og mindre bredde? Eventuelt sette Time Wasting litt opp og mentalitet et par hakk ned? Sleit forøvrig med dette med Bayern også. Var ikke mange kamper hvor jeg hadde mest possession, og jeg dominerte aldri totalt, altså 55% og oppover.

Lenke til kommentar

Ballbesittelse er ikke så viktig, skal endel til å gå mer 60% på FM.

Men skjønner at det kan være litt irriterende når man først lar det plage en :p

Ville sett utover sessongen når spillerne kommer i form, uten og gjøre masse dritt for å ha høy ballbesittelse, er jo fart i angrepet som er viktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...