Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008


Anbefalte innlegg

Jeg er i mai 2010. Han har nettopp fullført sin andre sesong som førstevalg på høyrekanten for meg. Han presterer veldig jevnt og får masse 7´ere, og ofte 8´ere og noen 9´ere også. Er ekspert på å dra seg forbi backen og komme til gode innlegg, gull verdt ;)

 

EDIT: Etter de uttalige anbefalingene av Henri Saivet i denne tråden, har jeg nå sikret meg gutten for £11,5mill fra Barcelona. Denne summen kommer til å ende opp på £13,5mill hvis han er så god som det sies.

Endret av Benitez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket år er du i? I starten av spillet er han visst ikke noe spesielt god, men hvis han får godt med spilletid blir han sikkert god. Jeg har ikke så mange erfaringer med han, ettersom jeg er United og har Ronaldo og Nani på banen :p

 

Nani er ikke den beste for å si det sånn, - på min save ihvertfall. Ronaldo og Fernandez fungerer fett for meg. Ellers er Iago ganske god. (Messi hvis du er Bill Gates. :p)

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Saivet har vært litt skuffende hittil. Har ikke notert seg en eneste scoring.

 

Han er fortsatt ung (bare 17), og jeg gir han bare enkle kamper så han har ikke fått veldig mye tid. Neste sesong eller sesongen etter det tror jeg han kan bli stor. Han må bare bli mann.

 

Sliter stort med høyre ving. Startet sesongen med Ronaldo ute i 6 mnd. Det var landslag, ikke spesielt happy, kan du si. Nani fikk 2 måneders skade etter 4 kamper. Spiller nå Vanden Borre på høyre midtbane, og han fungerer overraskende godt. Mangelen på Ronaldo, Nani og Tevez (som også var ute i 3 uker) har da sendt meg ned på en midlertidig 5. plass. Relativt ny tropp som ikke var godt nok trent kan ta litt av skylda for det. Er snart i oktober, Ronaldo er tilbake om 2 uker.

 

Scholes herjer fortsatt, er så glad for at jeg har han.

Lenke til kommentar
Du bør la Saivet spille på reserve laget også bare ta han opp når du skal bruke han, er viktig med kamptrening

Det er det jeg gjør.

 

Han får spille mot bunnslammet og sitter på benken om jeg mangler dekning på spiss.

 

Han måtte hoppe inn for Tevez mot Real Madrid, hadde ingen andre spisser. Har solgt Saha, lånt ut Campbell og Manucho er skada. Det var bare 10 minutter igjen, og vi vant 1-0.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Er selv rundt Mars 2010, og da er Saivet 19 år. I begynnelsen (17-18 år) ga jeg ham sjansen de ti-tjue siste minuttene av hver kamp, og lot ham starte mot antatt mye dårligere lag som Derby, Birmingham og et par kamper i begynnelsen av FA Cupen og Liga Cupen mot dårlige lag. Han har bare utviklet og utviklet seg og er som sagt 19år på min save. Nå står han oppført med 42 kamper, 31 mål og foreløpig toppscorer tittelen. :) Fikk nylig beskrivelen Wonderkid.

 

Anbefaler ikke å la ham starte toppkamper som guttunge (17-18 årene)

 

EDIT: Bruno sitt tips høres konge ut, men det har gått bra med det jeg har gjordt.

Endret av Chauz
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg søkt om arbeidstillatelse for en spiller som har fått avslag? Har en lovende back på sesonglangt lån til en farmerklubb, og vil da søke om arbeidstillatelse på nytt om et år, men vet altså ikke hvordan.

Du kan vel protestere eller noe hvis du ikke får det, da pleier jeg å få det

Lenke til kommentar
Er selv rundt Mars 2010, og da er Saivet 19 år. I begynnelsen (17-18 år) ga jeg ham sjansen de ti-tjue siste minuttene av hver kamp, og lot ham starte mot antatt mye dårligere lag som Derby, Birmingham og et par kamper i begynnelsen av FA Cupen og Liga Cupen mot dårlige lag. Han har bare utviklet og utviklet seg og er som sagt 19år på min save. Nå står han oppført med 42 kamper, 31 mål og foreløpig toppscorer tittelen. :) Fikk nylig beskrivelen Wonderkid.

 

Anbefaler ikke å la ham starte toppkamper som guttunge (17-18 årene)

 

EDIT: Bruno sitt tips høres konge ut, men det har gått bra med det jeg har gjordt.

 

Derby er ikke så dårlige som du skal ha til , sjekk ut giles barnes f.eks .

 

har en game med derby , første sesongen ungikk jeg nedtrykk og hadde bare 4 mill og kjøpe for , har nettopp starta sesong 2 og fikk 360 mill og kjøpe for .

Endret av ogger
Lenke til kommentar

Herregud, har kræsja helt. Alle spillerne er godt trent og er mellom 97 og 100 % hver kamp, spiller med de samme taktikkene (er tre forskjellige som jeg tar ut i fra motstander) som jeg alltid har gjort og holder spillermoralen oppe, men allikevel, alle kampene ender med uavgjort (1-1 mot Sunderland, f. eks.) eller tap (6-2 mot Newcastle...).

 

Hva kan være feil? Det er helt ufattelig irriterende og jeg har vært seriøst nære et salig raseriutbrudd. Lå liksom 4 poeng fra tabelltopp også kommer dette her. Hadde en vanskelig sesongstart uten en skikkelig høyreving og hadde kjempa meg opp med 13 seire på rad.

 

Laget:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

VDS

Vanden Borre/Neville - Vidic/Pique - Ferdinand - Evra

Hargreaves

Scholes/Carrick

Ronaldo - Anderson - Fernandez/Nani

Rooney/Tevez

 

Stort sett sånn, med justeringer når jeg tar ut Anderson eller Hargreaves for å spille Carrick og Tevez.

Lenke til kommentar
Er det noen her inne forresten som har noen erfaringer med Adel Taarabt?

 

Ikke direkte, kjøpte han til en Bayern-save en gang, men jeg fikk aldri plass til ham. Lot ham spille på 2. laget en sesong, før jeg solgte ham med en ganske god profitt. :) La merke til at statsen hans steg en del, i forhold til at han aldri fikk prøve seg for 1. laget.

Lenke til kommentar
på min derby save er jeg en bra tittel utfordrer, over 300 mill og kjøpe for i sesong 2

 

Joda, men er man en skikkelig god manager kan man jo allerede andre sesongen være tittelutfordrer til Premiership med et lag som første sesongen var nedrykkstruet i Championship.

 

Det jeg mener er at Derby mest sannsynlig ikke ville gjort det så bra om det ikke var du som styrte dem :)

Lenke til kommentar
Glem det.

Doh, skulle akkurat til å påpeke at det kun er 11 spillere på hvert lag :p

 

@Stonemeister: Kjør en klassisk 4-4-2 formasjon med en offensivt sterk sentral midtbane, og en defensiv sterk midtbane. Ha også Nani og Ronaldo på kantene, med offensive "streker", if you know what i mean. Deretter, på motstanders instrukser, setter du "alltid press" på alle midtbane- og angrepsspillere. Deretter setter du "alltid press til svakeste fot(?)" på vingene dems, og til slutt "alltid tett markering" på spissene dems. Det bruker å fungere for meg. Motstanders instrukser tar seg av det defensive, mens taktikken ordner det offensive.

 

For øvrig kan det være en fordel å ha litt over middels på tempo, og kontringer markert. Mentalitet kan gjerne være bittelitt over midten.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...