Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
van Borre spiller drit bra for meg da. Husk at han er veldig ung. Og har du noe jævlig imot meg; iRoman? Isåfall, ro ned blodsukkeret ditt.

 

Det jeg mente med Backup, var at det er dårlig å selge ham. Vis du vil satse ungt og trenger en ung klasse venstre back, bør du gå for Bale. Han kommer til å bli bedre enn Evra.

 

 

Dette er bare en debatt-tråd, ingen grunn til å skjefte på hverandre...

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke det snakket om at van den Borre er så jævla god. Har han, og han er ikke noe annet enn en middelmådig spiller. Ihvertfall i mitt system. Er faktisk i gang med å kjøpe en ny høyreback nå.

 

Men hvordan fungerer speiderne hos dere? Min speider har vel 19 og 19 i bedømming av potensial og ferdigheter, men jeg føler de tar feil hele tiden. Blant annet så blir alle spillerne jeg selger, bedømt til å være dårlige. For eksempel Obafemi Martins, som scorte veldig mange mål en sesong, og ble kjøpt av Roma for kanskje 50 millioner pund, bare får 3 stjerner av speideren. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Obafemi Martins er da ikke så god på FM , kraftig undervurdert spør du meg . husker statsene han hadde da han var i inter på gamle CM .

 

husk at en spiller kan være dårlig for et lag og en kvalitetspiller for et annet lag , er du Newcastle ?

 

står det i rapporten at han er et brukbart kjøp for lag premier league , eller hva er det som står ?

Endret av ogger
Lenke til kommentar

Saken med speiderne er at de bedømmer ut i fra I. potensiale, II. sammenligne med beste spilleren din i den posisjonen og III. hvor stor sjanse det er for at han klarer å nå sitt potensiale. Hvis man har Torres som spiss og speider Martins vil man få tre stjerner. Hvis man speider Bojan kan han gjerne få 5 stjerner og oppover, alt fra hvilket potensiale han har og hvor stor sjanse han har for å nå det. Hvis en spiller har 190 i potensiale, men er 17-18 og har 50 i Current Ability, så er det ikke så sannsynlig at han klarer å nå sitt potensiale og dermed vil han få 2 stjerner eller noe sånt. Det er i hvert fall min teori. Men hvis jeg ser en spiller med gode stats, men som er "et brukbart kjøp" i følge speiderne, kjøper jeg han likevel, fordi det er statsen som har mest å si. Med andre ord kan "brukbare" spillere gjøre det svært godt så lenge du bruker dem riktig.

 

Er forøvrig helt enig med Are..... om Vanden Borre. Han var ganske grei på 06 og 07, men litt mer realistisk nå. Så vidt jeg vet så har han ganske dårlige mentale stats, blant annet dårlig posisjonering og konsentrasjon? Det er viktig for en høyreback. Så etter min mening er Rafinha et mye bedre kjøp enn Vanden Borre. :)

Lenke til kommentar

vi burde hatt en tråd med gode unge spillere og spillere på fri transfer

 

Saken med speiderne er at de bedømmer ut i fra I. potensiale, II. sammenligne med beste spilleren din i den posisjonen og III. hvor stor sjanse det er for at han klarer å nå sitt potensiale. Hvis man har Torres som spiss og speider Martins vil man få tre stjerner. Hvis man speider Bojan kan han gjerne få 5 stjerner og oppover, alt fra hvilket potensiale han har og hvor stor sjanse han har for å nå det. Hvis en spiller har 190 i potensiale, men er 17-18 og har 50 i Current Ability, så er det ikke så sannsynlig at han klarer å nå sitt potensiale og dermed vil han få 2 stjerner eller noe sånt. Det er i hvert fall min teori. Men hvis jeg ser en spiller med gode stats, men som er "et brukbart kjøp" i følge speiderne, kjøper jeg han likevel, fordi det er statsen som har mest å si. Med andre ord kan "brukbare" spillere gjøre det svært godt så lenge du bruker dem riktig.

 

Er forøvrig helt enig med Are..... om Vanden Borre. Han var ganske grei på 06 og 07, men litt mer realistisk nå. Så vidt jeg vet så har han ganske dårlige mentale stats, blant annet dårlig posisjonering og konsentrasjon? Det er viktig for en høyreback. Så etter min mening er Rafinha et mye bedre kjøp enn Vanden Borre. :)

 

tror nok det er noe i det du sier der iRoman

Lenke til kommentar

Håper ikke folk tolker at jeg sier at dere kjøpe Vanden Borre. Han ble årets unge spiller (2009sesongen), og har forsatt beskrivelsen Wonderkid. Har han som offensiv høyreback og han har vel litt mindre assister enn min spiller med mest assister; Matias Fernandez. Min FM kan være fucket eller noe, men han er evig god for meg.

 

Vantt The Double forrige sesong med laget mitt da. (Tapte FA Semi 1-0 mot Arsenal)

Lenke til kommentar
Obafemi Martins er da ikke så god på FM , kraftig undervurdert spør du meg . husker statsene han hadde da han var i inter på gamle CM .

 

husk at en spiller kan være dårlig for et lag og en kvalitetspiller for et annet lag , er du Newcastle ?

 

står det i rapporten at han er et brukbart kjøp for lag premier league , eller hva er det som står ?

 

Spiller Newcastle ja. I rapporten så får han 4 stjerner, at han er en bra signering i Premier League, ville blitt den 4. beste spissen i Newcastle og regnet som et godt kjøp. Litt rart siden han var min desiderte beste når jeg solgte han. Men uansett, det får jo bare bli sånn.

 

Gir vel mening at det er sånn som du iRoman sier. Vi sier det slik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...