Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008


Anbefalte innlegg

Du kan gå inn på playersettings på taktikkdelen og sette han til easy tackling, det er det som har størst effekt.

 

Ellers synes jeg det er veldig mange imponerende nye managere her som vinner 10/11 kamper osv. Virker som om det er mye save game og load game på enkelte managere her ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers synes jeg det er veldig mange imponerende nye managere her som vinner 10/11 kamper osv. Virker som om det er mye save game og load game på enkelte managere her ^^

 

Virker som om du sikter til meg her. ^^,

Men for å være ærlig, så gjorde jeg det en eneste gang. Og det var første kampen, og første spillingen av FM. Det var kampen mot Benfica der jeg tapte 2-1 og logga inn ut. (Friendley Match) Men det er jo seff ikke gøy, og det tar sånn ti timer for meg å gå innpå FM (Laptop), så det var første gangen og siste gangen. :) Var jo nybegynner på den tiden.

 

Har jo en del Prnt Scrn, både av laget, kamper, vinning av cuper etc. Får jo ikke tak i Hamsik, Denilson, Anthony vanden Borre, Matias Fernandez, Pique i verdensklasseform, Anderson i verdensklasseform og Bale ved å logge inn ut f.eks.

 

Takk for svar btw. ;)

Lenke til kommentar
Gi to ukelønner i bot

 

Det hjelper jo lite om Anderson har høye stats i aggression, lave i tackling, høy i temperament etc. da. Det er jo basestats som ikke vil bli påvirket av en bot, selv om spilleren selvsagt vil love bot og bedring i en periode.

 

Likevel er en spiller som Anderson gull verdt, så det er noe du nesten bare må leve med. Det blir litt som å be Roy Keane om å roe seg ned på en måte :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Tror mange mistolker aggresjon. Har du dårlig aggresjon så laffer spillerne rundt på banen og er dårlige til å presse. Aggresjon har ingenting med om han får mer kort.

Lenke til kommentar
Tror mange mistolker aggresjon. Har du dårlig aggresjon så laffer spillerne rundt på banen og er dårlige til å presse. Aggresjon har ingenting med om han får mer kort.

 

Feil. Det har faktisk mye å gjøre med om han får mange kort eller ikke.

 

Det aggression er, er en indikator på spillerens mentale tilnærming til kamper. Det at en spiller har høy aggression betyr ikke at han nødvendigvis er en dirty spiller, men at han involverer seg i mange flere situasjoner enn en spiller med lav aggression. Dette fører (selvsagt) til at spilleren får flere kort enn en spiller med lav aggression.

 

edit: bare å si ifra om du vil ha forklaring på flere stats ;)

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva "Eksentrisitet" og "Uforutsigbarhet" betyr ?

 

Eccentricity er en keeper-stat som går på hvor sannsynlig det er at keeperen vil gjøre uforutsigbare ting, og litt utespiller-ting som f.eks å dra av en finte og slikt.

 

Uforutsigbarhet går vel mer på at spilleren vil gjøre uforutsigbare ting. Jeg skal starte fm og sette på norsk, så skal jeg komme tilbake til deg.

 

edit: Jeg finner faktisk ikke ut hvilken original stat som er uforutsigbarhet, men jeg vil tro at den er ganske selvsagt.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar
Sikret meg Saviet tidligere i dag, faktisk! Håper han var verdt de 7 millionene pund (noe sånt) jeg betalte for ham :).

 

Endret: Hvor god har Darron Gibson blitt hos deg?

 

Goscinny ;)

 

Spilte først i første divisjon (med Løv-Ham) så jeg brukte norsk valuta. Ble dessverre vant til det, og må spille det videre med United også. Poenget: jeg sikret meg Saivet for 82M kroner. ;)

 

EDIT:

Hvor god har Gibson blitt hos deg?

Han er brukbar og er en solid erstattter til Anderson hvis han er skadet.

(eller for det meste suspendert pga av røde og gule kort. :p) Anderson er et lite hakk bedre, men anbefaler absolutt Gibson til første laget hvis du er United. Andre du bør ta opp er Welbeck og Danny Simpsons. ;) Gibson bruker jeg som MC (Av og til AMC). Meget god ballfordeler.

 

EDIT 2: Han er forresten fast kaptein på U21 landslaget til Irland. :)

Endret av Chauz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Kan noen forklare hva "Eksentrisitet" og "Uforutsigbarhet" betyr ?

 

Eccentricity er en keeper-stat som går på hvor sannsynlig det er at keeperen vil gjøre uforutsigbare ting, og litt utespiller-ting som f.eks å dra av en finte og slikt.

 

Uforutsigbarhet går vel mer på at spilleren vil gjøre uforutsigbare ting. Jeg skal starte fm og sette på norsk, så skal jeg komme tilbake til deg.

 

edit: Jeg finner faktisk ikke ut hvilken original stat som er uforutsigbarhet, men jeg vil tro at den er ganske selvsagt.

At ikke keeperen f.eks triller ballen ut hver gang og (spesielt lan games) den andre managaren kan sette på høyt press etc.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med min første sesong i Barcelona. Og det endte veldig bra. Tapte en kamp, 5 uavgjort, og 32 seiere. Det førte meg til 101 poeng og klar tabell seier.

 

Ellers, så vant jeg også cup'en og Uefa Cup, så det ble en liten treble.

 

Laget består nå av :

 

 

.....................Valdes........................

Maicon....Millito.........Pique........Insua

......................................................

..............Xavi..........Iniesta(hamsik)..

Messi.............Elano...........Ronaldinho

....................Eto'o(Vukinic,Bojan)......

 

Har dessuten £130M og handle for, og vet ikke helt hva jeg skal forsterke :p

 

Har jo også Ben Arfa, Richards, Puyol, Pedretti, Iago , Abidal, Pander osv i bakhånd.

Endret av Shade22
Lenke til kommentar

Shade: Herlig lag. Gi Iago sjansen av og til, han kommer til å eie.

 

Har nettopp skaffet meg Nordtveit etter at Ferdinand takket nei til en luksus kontrakt, og han gikk dessverre gratis til Barca. :( Nå er stopperne mine Pique og Zapata (300M) med Nordtveit i bakhånd. :) Zapata eier sammen med Pique.

Lenke til kommentar

Trykk på spilleren (f.eks Hamsik) ---> Personal (Bruker engelsk versjon) Der står det f.eks "Description: Wonderkid". (Beskrivelse: Vidunderbarn).

 

Litt rotete da. :p

 

EDIT: Takk for Saivet folks! Han har scoret 9 mål på 11 kamper og han fikk nettopp beskrivelsen Wonderkid. :D

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...