Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008

Anbefalte innlegg

Ah, endelig fm igjen :) Har et problem, for har fiksa de seneste overgangene, og hvem som rykka opp og ned. jeg lagrer det på editoren, men når jeg starter et nytt spill får jeg aldri noe spørsmål om hvilken av databasene jeg vil bruke. Takker for svar :thumbup:

hmm, har samme problemet. noen som hvet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg begynt å spille 2008 med Arsenal og lurer på hva faen som skal til for å score på dette spillet? Bruker en 4-3-1-2 formasjon, altså uten vinger. Backene er veldig offensive og kommer på overlap hele tiden for å kompensere dette. Har relativt offensive instrukser, men likevel vinner jeg bare 1-0 hjemme mot f. eks. Toulouse. Skaper ca. 30 sjanser hver kamp, men det blir altfor få mål. Hadde IKKE dette problemet på 2007. :ermm:

Lenke til kommentar
Nå har jeg begynt å spille 2008 med Arsenal og lurer på hva faen som skal til for å score på dette spillet? Bruker en 4-3-1-2 formasjon, altså uten vinger. Backene er veldig offensive og kommer på overlap hele tiden for å kompensere dette. Har relativt offensive instrukser, men likevel vinner jeg bare 1-0 hjemme mot f. eks. Toulouse. Skaper ca. 30 sjanser hver kamp, men det blir altfor få mål. Hadde IKKE dette problemet på 2007. :ermm:

Tipper det er spissene som må ta skylden. Er spissene dine dårlige på Avslutninger og Ro trenger de mange flere sjanser for å score.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar

Forøvrig en latterlig stor patch. Syns det er sykt at gutta i SI bruker kjøperne av spillet som betatestere. Jeg er ikke overrasket over størrelsen på patchen siden det er SI, men det får pinadø være grenser.. Ødelegger en god del av helhetsinntrykket.

Men når det er sagt, så må jeg jo bare meddele at jeg er avhengig av denne årgangen også.. Spiller for tiden med Wrexham, er i 08/09 sesongen, og kjemper om play-off i Leage One. Morro! :)

Lenke til kommentar
Dette har fått stor kritikk på SI forumet også, patchen har skapt mange sjangser, men ekstremt lite mål.

Merket det samme i sesongåpningen med Liverpool mot Blackburn, samtidig så vant jeg en pre season kamp 7-1 så vet ikke om dette var kun et engangstilfelle enda.

Lenke til kommentar
Nå løsnet det heldigvis. Har slått Everton hjemme 4-0, Reading borte 3-0, Blackburn borte 3-2, CSKA hjemme 3-1, Aston Villa hjemme 3-0 og Blackburn borte 3-0 med ligacuplaget. :)

Matías Fernández anbefales på det varmeste.

Fernandez er helt syk. Bruker han som potet i de offensive posisjonene.

Lenke til kommentar

Jeg føler at det er alltid ett topplag som er umenneskelig gode, mens et annet som underpresterer sykt. På denne saven virker United helt ustoppelige. De har 9-1-0 i ligaen og en målforskjell på 24-1! Jeg har 7-3-0 og klarer så vidt å holde følge med dem. Chelsea og Liverpool har ikke prestert som forventet, da spesielt Liverpool. Ligger foreløpig på 13. plass med 3 seire, 2 uavgjort og 5 tap.

Lenke til kommentar

Spiller med Juventus jeg, ferdig med første sesong. Vant Serie A og cupen, Serien var ren plankekjøring etter jeg forsterket forsvaret med Zaccardo, Kompany og Vidic. Kjøpte også Hæstad brødrene fra start og solgte Tiago, Iaquinta.

Cup-finalen spillte jeg mot Roma og vant på ekstraomganger.

Lenke til kommentar

Ikke dårlig, har spilt fire sessonger, 4 sierie gull, 2 med Porto og 2 med Tottenham, I Porto kjøpte jeg van der vaart, Kompany, Elyonussi, Frei og Riquelme i Tottenhan kjøpte jeg Pique for 320 mill. og Hunterlaar for 240 mill. året før, kjøpte også en annen som jeg aldri fikk testet fordi jeg ikke ville forlenge har skrevet under med Lyon i stedet

Lenke til kommentar

Faen, nå er jeg spent nå. Tevez ut for 600 mill, Klose inn for 330 mill sommeren 08. Blir spennende å se om han innfrir forventningene! Ny keeper også, Akinfeev blir ny førstekeeper denne sesongen, og det fører vel til innkjøp av andrekeeper i januar/neste sommer fordi van der sar er misfornøyd. Kuszczak er solgt for 90mill til Blackburn så. Tips til andrekeeper i United?

Lenke til kommentar
Faen, nå er jeg spent nå. Tevez ut for 600 mill, Klose inn for 330 mill sommeren 08. Blir spennende å se om han innfrir forventningene! Ny keeper også, Akinfeev blir ny førstekeeper denne sesongen, og det fører vel til innkjøp av andrekeeper i januar/neste sommer fordi van der sar er misfornøyd. Kuszczak er solgt for 90mill til Blackburn så. Tips til andrekeeper i United?

Jarstein ? :p

Lenke til kommentar

Hehe, sender jævlene også hjem. Tar litt tid, men da er man sikker på at drittet ikke sprer seg.

Btw, såpass dårlige er Liverpool på saven min. Fletcher og Rooney nettet hat trick. Var til stedet under den kampen, og må ha virket som en lucky charm for United eller noe. Aguirre fikk forøvirg sparken etter den kampen. :p

Ellers må jeg si at jeg elsker FM 2008. Var ikke helt fornøyd med demoen, men patchen gjorde det virkelig mye bedre. Spiller med Arsenal og bruker en 4-3-1-2 formasjon med svært offensive backer og spill gjennom midten. Dominerte kampene i første sesong med denne taktikken, men sleit med å scora mange mål, til tross for i gjennomsnitt ca. 25 målsjanser hver kamp. (Må bare nevne at antall en-mot-en sjanser er urealistisk høyt etter patchen - og uttellingen er helt latterlig dårlig. Scorer kanskje på 2/10 en-mot-en situasjoner.) Vant forøvrig ligaen ganske lettvint i første sesong, men røyk ut av 4. runde i Carling Cup etter 0-4 tap på Old Trafford (brukte reservene, men det gjorde ikke Alex, drittsekk) og i 6. runde av FA-cup på Anfield. Ble 4-3 til Liverpool. Jeg kom dog helt til CL-finalen, men der ble United for sterke og slo meg 0-1, noe som var sesongens største nedtur.

I pre season prøvde jeg å gå tilbake til 4-4-2, men resultatene var variable mot svake lag, så jeg holdt meg til den gamle formasjonen. Og det angrer jeg ikke ett sekund på. Har hatt en veldig god sesonginnledning med 10-0-1 (tap på Stamford Bridge) og scoret veldig mange mål i forhold til fjoråret. Van Persie har 15 ligamål på 11(1) kamper. Som følge av Liverpools dårlige førstesesong nektet Mascherano å signere ny kontrakt og jeg fikk han for £3m-kompensasjon. :D Han er vel et av spillets beste ankere og spiller sinnsykt bra. Ellers hentet jeg Jussi Jääskelainen gratis fra Bolton, men etter at han hadde noen bærturer i pre season forstod jeg at jeg trengte en ny keeper og signa Craig Gordon for £13m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...