Gå til innhold

FM08: Football Manager 2008

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart, iRoman. Kanskje han hadde noe godt likt personell i Newcastle? Evt. en manager med gode meritter? Slikt har skjedd før. Bittert er det også. :p

Nei, han hadde kun favorittpersonell i Liverpool og jeg er den mest meritterte manageren i PL for øyeblikket. Ligger forøvrig på 1. plass på "Managers of all Time". :cool:

Hvem er "den nye Gerrard"? Lucas?

Neinei, Billy Edwards, en regen. Kan poste en screen hvis du vil. Helt sykt at Liverpool solgte han.

Lenke til kommentar

2007 var bedre enn dette spillet. 2008 har fått visuelle forbedringer, og en del nye ting man gjøre, men det holder ikke. Selv etter at patchen er blitt installert er spillet fortsatt urealistisk vanskelig og urettferdig hele tiden. Motstanderlagene er latterlig effektive, mens det laget man selv styrer lett kan gå målløs av banen etter 10-15 store sjanser. Dette begynner å bli veldig frustrerende, fordi ellers er dette et sykt bra managerspill.

[edit] Der tapte jeg faenmeg 5-0 mot lyn også. Selv med tippeligaens overlegent (på papiret) beste forsvar. Blir seriøst GAL av dette dritet.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Syns at 08 er merkbart mye lettere enn 07 jeg. På 07 slet jeg skikkelig med å få til en bra taktikk. Nå har jeg funnet taktikker som fungerer veldig bra på 3 separate spill. Viking, Tottenham og PSV gjør det alle veldig bra.

Merkelig, jeg gjorde det mye bedre i 07 enn 08.

Lenke til kommentar

Merker også store forskjeller med Tromsø. På alle tidligere FM spill har jeg fått taktikken til å sitte og prestert godt etter noen saver. Nå har jeg hatt spillet en god stund og hatt noe rundt 10 saver men går like elendig hver gang uansett hva jeg prøver. De beste spillerne vil aldri signere ny kontrakt, kamper tapes ofte på slutten uansett om jeg velger å presse eller elgge meg bakpå og keepere som man skulle tro ville være stabilt gode gjør tabber jeg selv ikke gjort på barnenivå. Helt sykt sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Syns at 08 er merkbart mye lettere enn 07 jeg. På 07 slet jeg skikkelig med å få til en bra taktikk. Nå har jeg funnet taktikker som fungerer veldig bra på 3 separate spill. Viking, Tottenham og PSV gjør det alle veldig bra.

Merkelig, jeg gjorde det mye bedre i 07 enn 08.

Veldig interessant, dette. Jeg spiller FM 2007 fortsatt av to grunner: 2008 er fullt av bugs og virker utrolig mye vanskeligere. Det virker som det er en del folk som også syns at FM 2008 har blitt vanskeligere, men samtidig er det noen som mener det motsatte.

Jeg forsøkte å bruke mine kunnskaper om taktikk fra 2007 på 2008, men fikk ikke til noe som helst. Jeg kunne vinne 5-0 og fortsatt ha under 40% possession mot en eller annen bakgårdsklubb, selv om taktikken var ment til høste inn mest mulig possession. Ellers sleit jeg veldig med å score og å avgjøre kamper.

Men hvorfor synes noen at spillet er blitt vanskeligere, mens andre mener det motsatte?

Lenke til kommentar

Nja, ikke enig. Hvis den ikke funker så er det en logisk forklaring til det. Jeg har etterhvert lært å utnytte lagets styrker. Har man kjappe vinger som er gode med ball spiller man langs vingene (dette vet dere vel). Ellers stiller jeg spillerinstruksene for å utnytte styrkene til de forskjellige spillere.

~~

Men dette spillet (07) er rett og slett vanvittig underlig! Først vinner jeg Community Shield 3-0 mot Arsenal med Villa, for så å tape 0-2 borte mot Derby. 3 dager senere vinner jeg 4-0 mot Man Utd i Super Cupen hvor jeg kun brukte 3 a-lagspillere og resten stallfyll og spillere fra U18-avdelingen, grunnet landslagsoppdrag! Skal sies at United også manglet en del spillere, men de slapp i hvert fall å bruke U18-spillere. De stilte enten med veteraner som Carrick og brukbare talenter.

Lenke til kommentar
Forbanna drittlag ass. Har gått nesten ubeseira gjennom PL når det gjenstår 8 kamper. Jeg hadde 29 seiere og et tap og skulle kontrollere inn trofeet. Så kollapser laget helt og taper/spiller uavgjort resten av kampene. :wallbash:

Opplevde det samme med Derby i min andre sesong.

Etter 12 kamper kjempet jeg hardt om femte og sjette plassen, men plutselig raknet det og jeg gikk på åtte tap på rad.

Det snudde seg når jeg vant over Liverpool på Anfield :D

edit:

Dreit meg litt ut med Derby under pre-season handelen.

Kjøpte inn en høyreback til 100mill, men merka ikke at han ikke fikk arbeidstillatelse, så nå er han lånt ut til en belgisk klubb.

Fy faen så utter crap. Fyren er 27-år nå, og når jeg kan bruke han er han over 30-år gammel, 100mill opp i røyk :(

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Edit: her kommer stallen og sånn jeg stort sett har pleid å spille.

Ikke noe spesielt igrunn..

Legger til at denne sesongen spilte jeg fortfort igjennom en helg + en halv uke mens jeg var på kurs :p

Kjett å sitte og følge med der hele tiden x]

Edit2; Vant jo også Champions League :o

Stakkars Chelsea. PL,CL,LC og FA :!:

Bruker denne taktikken :cool:

Shakhtar.bmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...