prebenl Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Jeg mener spillanmeldelser kan gjøres nokså objektive. At du ikke syns Oblivion er et kvalitetsspill får meg til å tro at du ikke har øye for kvalitet. En god spillanmelder kan se kvalitet i noe selv om han ikke liker det selv. De er kanskje i undertall, men de fins så definitivt. Er veldig enig med Denimas i hans forrige post. Karaktersnitt er en god PEKEPINN på hvorvidt et spill er bra eller ikke. Men ikke noe FASITSVAR. Endret 1. oktober 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Er ingen ting som tilsvarer at et spill med 90% i snitt er kvalitet Hvis 50 spillsider har anmeldt spillet og snittet havner på 90% påpeker det at de 50 spillanmelderne er enige om at det er et bra spill. Ingen som har sagt at du skal synes det samme. Det jeg misliker med snitt sider er at folk tror at det er faisten og det viser hva som er bra eller dårlig spill. Oblivion for min del er en nokså dårlig spill, men det har fått greit snitt. Snitt er ikke sammenhengende med kvalitet, slik er det bare ikke. Mange anmeldere synes det er et bra spill men det vil ikke med andre ord si at det er det, for det er fremdeles opp til envær å bedømme hva de syne som spillet. 9611478[/snapback] Ingen som ser på gamerankings som en fasit, men en påpekelse på at alle de 50 personene som har anmeldt det synes det er bra, og at det derfor er mer sannsynlig at mannen i gata da liker et spill som har fått 90% i snitt, enn et spill som har fått 50% i snitt. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg mener spillanmeldelser kan gjøres nokså objektive. At du ikke syns Oblivion er et kvalitetsspill får meg til å tro at du ikke har øye for kvalitet. En god spillanmelder kan se kvalitet i noe selv om han ikke liker det selv. De er kanskje i undertall, men de fins så definitivt. Er veldig enig med Denimas i hans forrige post. Karaktersnitt er en god PEKEPINN på hvorvidt et spill er bra eller ikke. Men ikke noe FASITSVAR. 9611598[/snapback] Hated Oblivion, det var kult i starten. Men så slo level scalingen inn og det hele føltes nyttesløst. Hva er poenget med å straffe de som ikke fokuserer på slossing? Det er straff nok fra før av å kanskje måtte gå opp en lvl eller to ekstra for å holde følge, men når landeveis røvere løper rundt i de beste rustningene i spillet gikk jeg meg pent lei. Tro hva du vil, jeg elsker RPG's, men Oblivion ga meg en avsmak i munnen etter at min mage ble slaktet og jeg "måtte" lage en kriger, aldri gå opp mer i lvl enn nødvendig, for så å slakte på. Bare for å bevise for meg selv hvor tåpelig systemet var. Poenget er å gå opp i lvl for å klare nye utfordringer man ellers ikke kunne, ikke skape nye utfordringer. Men men... Eneste jeg hater er når karakteren ikke henger sammen med anmeldelsen, at det blir skrytt opp i skyene eller slaktet for fote, og så ligger karakteren på andre enden av skalaen. Og Denimas, flere sider er mye mer liberale med karakterene enn de burde. Hos noen er 7-8 mer eller mindre gjennomsnittet på en 1-10 skala. Bruker man en 1-10 skala må man regne ut ifra at man skal bruke hele, selv om ingen spill kan være perfekt (vil jeg anta) eller så udugelig at det påfører selvmords tanker hos spilleren... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg syns anmeldelser som oftest stemmer. Selv bruker jeg gamespot hvor jeg ser video review. Der ser jeg på karakteren som ofte stemmer overens med det jeg syns. Der har de også en gjennomsnitt av en del sider. Det finnes faktisk en viss indikasjon på om spill er gode eller ikke. Hvis du ser på dine beste spillopplevelser så er nok de aller fleste spill med gode karakterer. Men, for all del Bear^, den anmeldelsen fra gamer.no skiller seg ut fra mengden. Den har nok noen gode poenger, men du må for all del ikke stole på EN dårlig karakter. Får et spill jeg hadde store forhåpninger til dårlig karakter sjekker jeg flere sider for en unnskyldning til og kjøpe det allikevel. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg synes att anmelderene for min del har nesten alltid rett, dem spillene dem har gitt dårligt er som regel dårlige. Og viss spill har langt over 85% så frister det meg å kjøpe det spillet siden det har mer positive sider enn ett spill som for 7 eller under. Så kan jeg ikke stole på anmelderene rundt om i verden , viss dem gir spillet ca 69% i snitt da må jo anmelderen ha rett siden det er hans mening om spillet, og det kan trekke med folk som ser "oiii jeg tror jeg styrer unna spillet" og viss det er mangen anmeldere som gir omtrent det samme, selvfølgelig kan det dem sier stemmer. Og viss det er flere anmeldere som gir likt så kan det være att dem har rett i poengene dems i spillene dem anmelder. Og det er deres vurdering å gi spillet bra eller dårligt. Men da er det lettere for oss spillelskere å velge og vrake viss spillet får lav score og velge spillet viss det får bra score. Så anmelderene er der for å hjelpe oss så godt dem kan! Jeg stoler på anmelderene, av og til kan dem ta litt feil, men mer rett enn galt synes jeg ihvertfall. Endret 2. oktober 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Etter min mening skal en anmelder være representativ for den type spill han anmelder, ergo, du lar ikke en FPS hatende WoWspiller anmelde Halo. En anmelder skal representere den meninga de som er potensielle kjøpere av spillet har. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Etter min mening skal en anmelder være representativ for den type spill han anmelder, ergo, du lar ikke en FPS hatende WoWspiller anmelde Halo. En anmelder skal representere den meninga de som er potensielle kjøpere av spillet har. 9619064[/snapback] Du lar heller ikke en FPS elskene Halo fans anmelde Halo 3. Eller for den sags skyld en som er totalt fan av serien og dermed blind for manglene og feilene som spillet har. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Stoler bare på anmeldelser der de nevner positive og negative sidene ved spillet. Hvis spillet ikke har noen(eller ekstremt svake) negative sider kan jeg bare drite i å stole på anmeldelsen, men hvis det blir nevnt negative sider ved spillet så stoler jeg mer på det. Nå må også de negative tingene være gode nok. Alt i alt, stoler ikke på ekstremt positive anmeldelser av spill, alle spill har negative sider, det at den bare er positiv betyr at anmelderen er blind lykkeruset å spille spillet. Jeg kan for eksempel ikke gi en anmeldelse av Diablo 2, da jeg virkelig ikke ser noe negativt ved spillet, perfekt i mine øyne, men en annen person kan sikkert se opplagte negative ting ved spillet. Lenke til kommentar
1r9b1k7 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg vil si at hvis anmeldelsen er på rundt 90% i gjennomsnitt på rundt 20 anmeldelser av et spill, vil det da være større sannsynlghet for at jeg liker spillet. Man bør sammenligne flere anmeldelser og finne gjennomsnittet, som da, vil gi en god pekepinn på hvor bra spillet er. Èn anmeldelse holder ikke, for å gjøre opp en mening om spillet uten å ha spilt det (man bør jo selvfølgelig ha spilt det, men for å kjøpe et spill må jo man ha en mening/tanke om spillet). Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 "Anmeldelser og karakter, stemmer de?" Nei. Hver sin smak. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 På grunn av at man ALDRI kan stole på én anmelders omtale av et spill bruker jeg ALLTID gamerankings.com for å se hva slags gjennomsnittscore et spill får på spillsiter rundt omkring på nettet. Da er man ihvertfall sikker på å få en god indikasjon på om et spill er bra eller dårlig. De viktigste etter dette er jo å vurdere om spillet er noe bra for DEG. Kan hende madden 08 ar fått 95% score men det er allikevel fullstendig uinteressant for meg som ikke er interessert i amerkiansk fotball. I så måte kan vi være glad for at konsollene nå endelig har fått det PC-er alltid har hatt, nemlig mulighet til å laste ned demoer og prøve spill. Det er mitt viktigste element for valg av nye spill. Eneste spillet som blir kjøpt på lanseringsdagen uten å prøve demo er GTA4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå