LostOblivion Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei, Lurte på om MittObjekt[] dings = {new MittObjekt(), new MittObjekt}; skal funke? Ser ut som det ikke gjør i programmet mitt... Lenke til kommentar
___ Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei, Lurte på om MittObjekt[] dings = {new MittObjekt(), new MittObjekt}; skal funke? Ser ut som det ikke gjør i programmet mitt... 9603002[/snapback] Parenteser etter siste "new MittObject" mangler. Werner Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Oja, hadde det med i originalkoden, men funker ikke uanset... Tror kanskje dette bare funker med Strings og primitiver? I så fall vis meg hvordan man gjør det med objekter. Takk! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) public void test1() { MittObjekt[] dings; dings = {new MittObjekt(), new MittObjekt()}; // ikke lovlig, dings er allerede opprettet dings = new MittObject[]{new MittObjekt(), new MittObjekt()}; // lovlig, kan alltid brukes } public void test2() { MittObjekt[] dings = {new MittObjekt(), new MittObjekt()}; // lovlig fordi du oppretter dings her } Personlig liker jeg å jobbe med Collections istedetfor arrays, 99% av tiden vet du jo ikke f.eks hvor mange objekter du skal ha, og da er det liksågreit å bruke en liste eller en vektor som resizer seg selv uten at du trenger å tenke på det. (Se linkene under all known implementing classes) http://www.docjar.com/docs/api/java/util/Collection.html http://www.docjar.com/docs/api/java/util/A...html#/docs/api/ Endret 30. september 2007 av blackbrrd Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Men er ikke de, om ikke litt, treigere? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Hva er det du skal gjøre som krever at du bruker arrays for hastighet istedetfor collections? Vet at webserverene/applikasjonsserverne på jobben ligger på 1% cpu utilization mesteparten av tiden, mens databaseserveren jobber på 25-50%. Eneste gangen den har gjort noe annet er når vi har gjort noe dumt som f.eks å bruke lineært søk istedetfor binært søk... Har enda ikke vært borti at ting går for tregt pga bruk av collections istedetfor arrays... Det er greit å huske på at f.eks Vector bruker en array internet, så all overheaden vil være ett metodekall... Kan vel være at jit compileren optimizer bort hele metodekallet hvis det skjer ofte nok for alt jeg vet? Endret 30. september 2007 av blackbrrd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå