Gå til innhold

kjøpe gamer pc-25-30 tusen, strømforsyning, minne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det regnes for å være ett ganske greit kabinett ja. Men jeg ville heller hatt stacker ;=) (Personlig preferanse)

Det du bør se på når du velger kabinett er:

Plass- er det nok plass til at du vil ha inni?

Vifteplasser -- hvor store vifter kan du sette inn uten modifikasjoner? - Du vil helst ha native plass til 120mm vifter ettersom større vifter kan kjøre saktere men fremdeles flytte like mye luft som en hissig mindre vifte.

Vekt - Stort og tungt er ofte mindre utsatt for vibrasjon enn lite og lett.

Plassering av USB/Audio plugger fremme på kabinettet- Om du skal ha det på bordet gjør det ikke noe om pluggene er helt nede f.eks., men det kan bli knotete om kabinettet skal stå på bakken e.t.c. - ett mindre poeng, men verd å tenke over.

Og som noen over her sa. Ta for all del SATA versjonen av DVD brenneren, det er ingen vits å kjøpe IDE av noe som helst i dag.

Ha gjerne to brennere i samme PC, vet at jeg savner det selv i alle fall... greit å ha en brenner der Originalkopien av ditt og datt spill du spiller hele tiden ligger mens den andre er brukt til andre ting. De koster jo så lite nå uansett.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Det regnes for å være ett ganske greit kabinett ja. Men jeg ville heller hatt stacker ;=) (Personlig preferanse)

Det du bør se på når du velger kabinett er:

Plass- er det nok plass til at du vil ha inni?

Vifteplasser -- hvor store vifter kan du sette inn uten modifikasjoner?

Vekt - Stort og tungt er ofte mindre utsatt for vibrasjon enn lite og lett.

Plassering av USB/Audio plugger fremme på kabinettet-  Om du skal ha det på bordet gjør det ikke noe om pluggene er helt nede f.eks., men det kan bli knotete om kabinettet skal stå på bakken e.t.c. - ett mindre poeng, men verd å tenke over.

Og som noen over her sa. Ta for all del SATA versjonen av DVD brenneren, det er ingen vits å kjøpe IDE av noe som helst i dag.

Ha gjerne to brennere i samme PC, vet at jeg savner det selv i alle fall... greit å ha en brenner der Originalkopien av ditt og datt spill du spiller hele tiden ligger mens den andre er brukt til andre ting. De koster jo så lite nå uansett.

9605880[/snapback]

Gode råd om kabinetter :D

Har du en link til en brenner du mener er bra?

Endret av TommyGavin
Lenke til kommentar

Jeg har ikke snøring på DVD brennere for tida. Min anbefaling når det gjelder DVD brenner ble bare gitt å generelt basis :)

SATA tilkobling fremfor IDE (IDE er utgåående og ikke fremtidssikkert)

edit:

hehe jo takk. Det er på grunn av alle disse kriteriene jeg valgte Stackeren. Stor, Tung, 120mm vifter og flyttbart frontpanel :p Og det er hjul på den ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Nå er dette bare meg, men jeg hadde kjøpt to brennere. Om den ene konker er det greit å ha en fungerende, selv om det ikke tar lang tid før du får en ny fra butikken evt.

Sikkert greie valg det. Men for all del, ver sikker på å få i samme farge som kabinettet du kjøper blir. :)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har oppdatert oppsettet mitt: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...EE-002AE2FA5CF8

Noe du ville byttet ut?

9604117[/snapback]

Her får du et system som holder to-tre år :D

Kjøp bare et nytt skjermkort av samme type når du merker at grafikken begynner å bli som sirup på skjermen.

Ville kanskje gått for GTX kort, og ikke ultra, siden ultra bare yter 5% bedre enn GTX, samt koster 1000kr mer. Dette lille gapet klarer du greit å klokke bort selv, slik at du får et GTX kort som er på linje med Ultra :)

Lykke til med PC-kjøpet ditt!

Tror amentio ville blitt billigste webshop.

Og muligens du trenger litt mer juice fra power supply'en når du kjøper deg et ekstra skjermkort, så jeg ville brukt 200kr mer på PSU og kjøpt en Antec TruePower Quatro 850w :)

9605291[/snapback]

Har aldri vært borti overklokking. Noe jeg får lære meg en gang :hmm:

Fant også ut at jeg sparer rundt 2 tusen kroner hvis jeg bestiller på amentio :thumbup:

Edit: forresten, er det kabinettet stort nok til alt dette?

Edit2: Ser at mange velger 2x minnebrikker på 2 gig hver. Hvorfor velger ingen 1x minnebrikke på 4 gig? Det blir vel billigere? :hmm:

9605768[/snapback]

To stk 2GB minnebrikker vil være et okey valg, men én stk 4GB brikke er det ikke noe særlig marked for, derfor ser du ingen slike brikker hos webshoppene.

Sjekk om hovedkortet du bestiller klarer å utnytte minnekonfigurasjonen du planlegger å bruke (2 stk 2GB eller 4 stk 1gb) fullt ut. Mitt hovedkort klarer kun å utnytte 3GB av totalt 4 som jeg har installert (4 stk 1GB). Mulig det er fordi jeg kjører 32bits OS, men vet ikke om det hjelper på å bytte til 64bit...

Ang. 2 dvd brennere, choice is yours.. Har du mange orginalspill du pleier å spille, og ikke føler for å bytte cd/dvd hele tiden (om du brenner en del filmer på si), så hvorfor ikke.. virker jo som om du har råd til det ;p

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar

Lurer på noen ting her.

Er dette et bra minnebrikke? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054

Og hva med denne strømforsyningen? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329026

Ellers er oppsettet på dataen min her: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...34-04C43EE9FAFF

Ser dette greit ut?

Takk :)

Edit: Skjedde noen glipper med oppsettet i linken. Har nå ordnet det!

Takk til Rudde93 for å være oppmerksom :hrm:

Endret av TommyGavin
Lenke til kommentar
Hva i H**** skal du med 2 raptor disker??

9642984[/snapback]

Kjøre de i raid0 regner jeg med? En lynrask OS-opplevelse :)

Men jeg lurer mer på hva som er poenget med en 22" skjerm og en 24"... Må vel se penere ut på skrivebordet med 2 av samme størrelse...

Vurder også å kjøpe alle minnebrikkene av samme fabrikat.

Lenke til kommentar
Hva i H**** skal du med 2 raptor disker??

9642984[/snapback]

Kjøre de i raid0 regner jeg med? En lynrask OS-opplevelse :)

Men jeg lurer mer på hva som er poenget med en 22" skjerm og en 24"... Må vel se penere ut på skrivebordet med 2 av samme størrelse...

Vurder også å kjøpe alle minnebrikkene av samme fabrikat.

9643093[/snapback]

Hehe, glem det det med skjermene og minnebrikkene, ble noe rot med tidligere oppsett jeg hadde :!:

Endret av TommyGavin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...