runegri Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg bygde for en stund siden en datamaskin til søstra mi. Den fungerer finfint og det eneste problemet med den er at den forstyrrer bildet på tven som står i naborommet. Er det noen som kjenner til dette problemet og kanskje noen har en løsning på det? Takk på forhånd! rune Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 hehe... Jeg skal vedde på at like bak PC`n inne i veggen eller noe, så ligger antennekabelen til TV`n din. Du skjønner nemlig det at det dannes et magnetfelt i pc-skjermen din som påvirker ganske mye i dens omkrets.(Spes. koaksialkabler/tv-kabler er ekstremt sårbare for slik stråling.) Prøv å flytt litt på PC`n og skjermen så vil det nok bedre seg. Lenke til kommentar
runegri Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 hehe...Jeg skal vedde på at like bak PC`n inne i veggen eller noe, så ligger antennekabelen til TV`n din. Du skjønner nemlig det at det dannes et magnetfelt i pc-skjermen din som påvirker ganske mye i dens omkrets.(Spes. koaksialkabler/tv-kabler er ekstremt sårbare for slik stråling.) Prøv å flytt litt på PC`n og skjermen så vil det nok bedre seg. Hehe. Hadde det bare vært så enkelt. Jeg har såklart prøvd å flytte pcen og skjermen uten at det har hjulpet. Det er faktisk maskina som forstyrrer, for skjermen er den samme som de hadde med den gamle datamaskina, og da hadde de ikke det problemet. Jeg glemte å skrive at de har en bordantenne, ikke kabel. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 neimen da blir det noe helt annet :wink: ....hvis du vil prøve å eliminere muligheten for at det er pc`n sin skyld at signalene til TV`n forstyrres, så kan du ta å skru den av . Blir bilde klart da, så har du et kanskje uløselig problem sålenge du har kun bordantenne (med tanke på økonomi). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kanskje du har et jordingsproblem i PC'n? (Hvis den i det hele tatt er kopla til jorda uttak.) Noen PC-kabinetter har forresten utrolig dårlig skjerming. Evt. kan du ta en svær metallplatesom dekker hele veggen, bore masse huller i den, henge den på veggen mellom PC og TV og kople den til jord. =) Vil kanskje hjelpe litt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Er det en hjemmebygd PC? I så fall er kanskje ikke ferritt-ringen montert? Ref ganske mange poster her på forumet som spør om hva den grå "magneten" som følger med kabinettet er til. Du kan også få slike ferrittkjerner til å ettermontering kabler, f.eks bør det være en på skjermkabelen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 De fleste skjermkabler har en (eller 2) sånne ring innebygd. (Klump på kabelen rett ved pluggen(e). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå