Gå til innhold

Hvordan bli "Good looking"?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan JEG bli en good looking? Trenger råd! Er gutt!

 

Er 13 år, mørkebrunt, fett hår.

1,78 høy, tynn - omtrent four-pack.

 

Men jeg trenger råd på hvordan jeg kan bli good looking! Altså utsende-messig helst!

Alle råd tar jeg i mot... ALLE! :)

 

Tipper at flere ungdommer der ute kunne tenke seg de samme svarene, så dere hjelper nok flere enn meg ved å svare alvorlig... :p;)

 

Takk på forhånd! :p:);):D

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg klær du synes du selv ser "good looking" ut.

Klipp deg slik du selv synes ser bra ut og trives med.

syns du å være brun ser fint ut, ta deg et par turer til solariumet.

klipp neglene regelmessig, bruk deodorant og parfyme som du syns lukter godt.

Tren, vær i god form.

 

Noe som kanskje skiller deg ut er bra også da.

Noe accesories eller lignende.

Lenke til kommentar

Det spørs jo ganske på hva slags stil du vil kjøre også...

 

Fett hår ordnes vel med en bra sjampo, og riktig type voks. Dusj når håret blir fett.

 

En rak holdning hjelper utrolig på det å se bra ut. Rett i ryggen, brystet litt frem og skuldrene avslappet.

 

Angående lukt og deodorant: Svetter du mye vil iallfall jeg anbefale deg å bruke aluminiumklorid; den stopper sterk svette under armene. Parfyme lukter forskjellig på alle, det som passer til en annen er ikke sikkert passer til deg. I tillegg er det forskjellige lukter som passer til forskjellige looks. Anbefaler deg å holde deg unna gjengangere som Jean Paul - Pour Homme og lignende. Finn noe som skiller seg ut, og ha helst forskjellig lukt til casual og penklær :)

 

Kjør på og lykke til. Før og etter-bilder hadde vært konge :D

Lenke til kommentar

begynn på tren så du får en finere kropp(om du ikke gjør det fra før da, om så, og du ikke er fornøyd tren hardere..)

 

kjøp deg en ordentlig voks, f.eks Fudge Hair shaper eller noe ala renati.

 

deo, parfyme

 

Solarium.. :thumbup: men litt mer info hadde vært fint ;)

 

edit: glemte å ta med å kjøpe fine klær :) Hvis du går med merkeklær får du som regel litt mer "status" enn å gå med f.eks Cubus klær..

Endret av vofif
Lenke til kommentar

Merkeklær er _ikke_ nødvendig for å få mer "status", det kan sikkert hjelpe litt, men for all del ikke løp ut å bruk alle pengene dine (evt. foreldrenes penger) på merkeklær. Det viktigste er at klærne faktisk PASSER deg. Ikke gå med for store klær, ser så utrolig mange som går med for store klær (spesielt jeans) og det ser ikke pent ut. Finn noe som passer.

 

Kan ikke gi så mange tips på hva klær du bør kjøpe viss vi ikke får bilde av deg. Tror ikke noen kommer til å kommentere hvor "stygg" eller "pen" du måtte være, men heller hva som hadde passet bra på deg.

 

Ikke gå med hendene i lommene og kikk ned i bakken mens du går, dette gjør at du ikke ser så bra ut som du kunne og kan vise en lavere selvtillit. Hold strak rygg (til en viss grad) og kikk fremover mens du går. Dette viser så utrolig mye mer selvtillit og gjør at du ser bedre ut når du går (eller står).

 

En fordel kan være å få med en jente du kjenner ut på handling av klær, de har som regel mer peiling på klær en andre gutter.

 

Prøv å ikke kle deg kjedelig. Ikke vær redd for å ta sjanser. Skaff deg et armbånd eller to, et smykke og kanskje en ring eller noe sånt. Det viser at du har en personlighet og ikke er redd for å stikke litt ut.

Lenke til kommentar

Mine subjektive meninger om hva som skal til for å bli "better looking".

 

-Dusj regelmessig.

-Puss tenner regelmessig.

-Hold neglene korte.

-Kle deg i klær som faktisk passer deg. Ikke tenk så mye på merkeklær, men mer på passformen. Jeg har en slim-buske fra H&M som jeg synes sitter mye bedre enn Lee buksa mi for 999,-

-Få deg en frisyre du kler og bruk voks. Frisøren kan gi deg tips til voks of frisyre for ditt hår. De kan også fikse hårprodukter for håret ditt.

-Jeg liker pene og enkle klær. Basisklær som v-neck t-skjorter, jeans, sneakers osv

-Bruk deo ellerno. 13 er vel litt tidlig å bruke parfyme, men du kan vel ta deg en tur til Estetiquè ellerno og få hjelp.

-Skaff deg en god holdning.

-Det som er no-no på lista mi er: Fift50 capser, bling, store skate-sko, sokkene i buksa, mange strikker o.l på buksa.

-No-no på nett er overdreven bruk av smileys.

 

Tror kroppsformen din kan kle slim-fit siden du er såpass høy og tynn. Men ta med deg noen venniner du vet har god klessmak på shopping.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Det er ikkje nødvendig å bruke 1000,- kroner per plagg, men du kjem langt med å skifte ut ein eventuell eldre og utslitt garderobe med litt forskjellig frå Cubus. Salg er det stort sett heile året, med regelmessige turar i butikkar med merkeklær kan du finne litt av kvart til ein rimelig penge.

 

Spør frisøren din om kva shampo du bør bruke, spander 200,- kroner der og 200,- til på voks, spray el. det hjelper veldig. Har du vanskeleg hår, gå ofte til frisøren så du kan halde ein frisyre ved like heile tida. Klipper du deg kvar eller anna kvar månad er det bra. Dei kronene det kostar merkar du ikkje.

 

Datasmurf: Prøv, det er ein vanesak, du er vant med å ha dei i lomma, derfor er det ikkje lett å omstille seg. Tenk på det kvar dag. Sjå rundt deg, dei fleste går nok med hendene utanfor lommene, uansett kor apete det ser ut så gjer uansett heile landet det. ;)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Ser at man ikke skal holde hender i lommene. Gjelder også dette baklommene på dongeribuksa?

Hvor skal man eventuelt holde dem?

9606766[/snapback]

 

Er bedre å holde hendene i baklommene en i framlommene viss du absolutt i klarer å holde hendene slapt på siden av deg (gjaldt de som sa de ikke klarte det). Det ser heller ikke "slapt" eller "apete" ut, det som ser slapt ut er de som går med hendene i lommene, krumrygget og kikker ned i marka mens de går.

 

Jeg hadde STORE problemer med å slutte å gå med hendene i lommene, pleide å kikke ned i marka med krummet rygg og hendene i lommene hele tiden, uansett hvor jeg gikk. Etter ungdomskolen fant jeg ut at jeg måtte slutte med dette og begynte forsiktig med å gå mer med rett rygg osv.

Trodde aldri jeg skulle klare å gå med hendene utav lommene men etterhvert blir det mer og mer normalt og nå føler jeg at det er unormalt for meg å gå med hendene i lommene.

Lenke til kommentar

Et annet tips. Når du skal kjøpe klær så se etter salg. H&M er det ikke noe i veien i, som sagt før. Og du kan fint kjøpe basis klærene din der. Men når det kommer til fester osv kan det være greit å ha noen plagg som har det "lille ekstra" som ingen andre har.

 

Og en annen ting som er no-no på lista mi. Store bukser og klær med stor logo.

Lenke til kommentar

Spør frisøren din om hjelp til å lage en fin hårfrisyre, spør om hjelp til hvordan du skal fordele voksen, osv...

 

Kjøp deg nye klær. Dette er kult: Har du slanke bein, kjøp trange bukser. Cheap Monday selger bukser til ca 500 kroner, kjøp i forskjellige farger, svart, blått, grått. :) Viktig at du ikke kjøper bukser som går utover nede eller er veldig store. Ser teit ut.

Kjøp deg noen fine sneakers (f.eks. Converse), gjerne i forskjellige farger (f.eks. ensfarga hvit/svart). Bruk belte til. Sørg for at det matcher skofargene. Om du har hvite sneakers trenger du ikke bruke hvitt belte.

 

Kjøp deg cardigans i f.eks. grått/svart/hvitt og kjør skjorte under. Gjerne et tynt slips for å sprite opp antrekket litt. Å gå i skjorter, vhalser (gensere, tskorter) er også bra. Sørg for at du ikke kjøper for stort (ser bare teit ut).

Lenke til kommentar
Og en annen ting som er no-no på lista mi. Store bukser og klær med stor logo.

Tja, det blir å dra litt for mykje over ein kam meiner eg. Det finnes mange klær med store logoer som ikkje er så vakre, men det finnes og mykje tøft. Eg har iallefall ein genser til 1200 med ganske stor logo.

 

Når det er sagt så er eg enig i at f.eks. store gensere med Sean Paul over heile framsida ikkje er så tøft.

 

Nå for tida er vel heilprint det store, men dei pleier å koste litt, finn lite av det på Cubus, H&M ol.

For store klær er ikkje kult, kjøp noko som passer, spør gjerne butikkansatte om hjelp, dei har ofte eit godt auge for sånt.

 

Enig med tipset over om å ha ein base med billige klær og nokre plagg du kan bruke på fest, til fint og liknande. Har du råd kan du sjølvsagt ha alt i dyre klær, det er ikkje negativt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...