Gå til innhold

Erfaringer med nintendo ds lite

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei jeg ønsker meg en ny bærbar konsoll, jeg har nå i en stund lånt en psp fra en kompis men det er bare et eller annat galt med den, har ikke peiling på hva men jeg har bare ikke lyst på den. Jeg har da sett litt på nintendo ds lite og jeg må si meg meget imponert, den har et stort spillutvalg som interreserer meg mye.

Det enete jeg lurer på er om ds-en har noen kjente problemer, er det en stabil maskin som holder i noen år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som jeg kommer på angående problemer folk har hatt, er at hengslen kan sprekke. Men dette er meget sjeldent og var mest et problem med den første leveransen.

Ellers er DS Lite en solid maskin. Jeg har hatt min siden lanseringen og den er i perfekt stand ennå. Nintendo har alltid levert produkter som er av god kvalitet, DS Lite holder på dette nivået.

Lenke til kommentar
Eneste som jeg kommer på angående problemer folk har hatt, er at hengslen kan sprekke. Men dette er meget sjeldent og var mest et problem med den første leveransen.

Ellers er DS Lite en solid maskin. Jeg har hatt min siden lanseringen og den er i perfekt stand ennå. Nintendo har alltid levert produkter som er av god kvalitet, DS Lite holder på dette nivået.

9602351[/snapback]

Godt å høre, da blir det ds lite da. Må bare spare litt først :(

Lenke til kommentar
Min falt ned fra et skap tett under taket, par meter sikkert. Funker like fint, så en solid maskin er det hvertfall.

Dessverre for min del interesserer ikke spillene til DS meg så den samler støv for øyeblikket.

Men liker du spillene til den er det et sikkert kjøp :thumbup:

9602547[/snapback]

Samme her :roll: Hadde lett kjøpt nye zelda om det ikke var for at du må bruke pennen.. liker ikke den :ph34r:

Lenke til kommentar
Hadde lett kjøpt nye zelda om det ikke var for at du må bruke pennen.. liker ikke den :ph34r:

9606727[/snapback]

Heh... da går du glipp av noe stort. Phantom Hourglass har jo blitt roset for nettopp det gode kontrollsystemet. Zelda trenger noe nyskapninger slik at serien ikke tørker opp. Håper jeg får mitt innen torsdag, ser virkelig fram til det.

Å skippe et spill bare grunnet måten det kontrolleres på blir litt for dumt spør du meg.

Lenke til kommentar
Hadde lett kjøpt nye zelda om det ikke var for at du må bruke pennen.. liker ikke den :ph34r:

9606727[/snapback]

Heh... da går du glipp av noe stort. Phantom Hourglass har jo blitt roset for nettopp det gode kontrollsystemet. Zelda trenger noe nyskapninger slik at serien ikke tørker opp. Håper jeg får mitt innen torsdag, ser virkelig fram til det.

Å skippe et spill bare grunnet måten det kontrolleres på blir litt for dumt spør du meg.

9608642[/snapback]

Dette er ikke riktig, hvis du sjekker IGN sin anmeldelse så sier de følgende:

Gameplay  Overall the game is entertaining, but the focus on touch-only seems forced at times. Item touch usage and boss battles rock, but the game is too simple overall.
;)

Såvel...

Lenke til kommentar
Gameplay  Overall the game is entertaining, but the focus on touch-only seems forced at times. Item touch usage and boss battles rock, but the game is too simple overall.
;)

Såvel...

9609807[/snapback]

Nå har vel det ingenting med hvor god kontrollen er, bare at de føler den blir presset på brukeren til tider. Jeg har bare hørt gode ord fra både forumbrukere og anmeldere om selve kontrollen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
;)

Såvel...

9609807[/snapback]

Nå har vel det ingenting med hvor god kontrollen er, bare at de føler den blir presset på brukeren til tider. Jeg har bare hørt gode ord fra både forumbrukere og anmeldere om selve kontrollen.

9610287[/snapback]

Nei akkurat, som IGNorance påpeker er den for enkel, man kan ikke bygge seg opp skill gjennom spillet. Det blir kjedelig i lengden hvis man ikke kan forbedre sine skills :thumbup:

;)

Såvel...

9609807[/snapback]

Er så lei av at folk tror anmeldelser er fasiter.

9610668[/snapback]

Lolz :cool: Fint du stakk innom for å si akkurat det... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nei akkurat, som IGNorance påpeker er den for enkel, man kan ikke bygge seg opp skill gjennom spillet. Det blir kjedelig i lengden hvis man ikke kan forbedre sine skills :thumbup:

9611392[/snapback]

Hva mener du? Tenker du på hva Link kan gjøre, eller hva spilleren kan? Om det er det siste, så blir du vel bedre og bedre til å utføre handlinger med stylusen med tiden. Ser ikke hvordan PH er noe forskjellig fra tidligere 2D Zelda sånn sett...

edit: ser vi tar denne tråden litt for langt off-topic nå.. Du får svare en gang så lar vi dette ligge...

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg synes touch-styringen på PH funker utrolig bra. Er jo bare til å trykke på fienden hvis du vil angripe. Ellers kan man jo veie med stylusen for å utføre et annet sverdangrep og dra en sirkel rundt Link for å utføre et tredje angrep.

Det kuleste med touch-styringen så langt er forsåvidt boomerangen. Når man velger boomerangen blir hele skjermen litt mørkere og så kan man tegne inn en "sti" som boomerangen følger. Høres kanskje ikke så kult ut, men det er skikkelig wicked! Ihvertfall i begynnelsen. Jeg er ihvertfall glad for at PH ikke er et spill med litt touch-styring of litt bruk av knapper. Synes det er irriterendes å måtte finne frem touch-pennen for å utføre en liten oppgave når ting ellers utføres med knappene.

Håper dette var til hjelp :)

Anbefaling til trådstarter hvis trådstarter liker FPS: Metroid Prime Hunters!

Et av mine beste spillkjøp. FPS på DS er rått!

Lenke til kommentar
Vel, ds lite er en klar forbedring bortsett fra knappene som virker veldig billige i forhold til den originale ds sine.

9612093[/snapback]

Festene til skjerm nr 2 (den oppe) er i alle fall veldig dårlige ser det ut som. Har tatt imot mange på service der en av hengslene er knukket. Fleste påstår at den ikke har gått i bakken men har blitt sånn etter ungene har åpnet å lukket igjen utallige ganger.

Lenke til kommentar

Vuderer selv å kjøpe en DS pga spillet Puzzle Quest.

Men 1500Kr for en DS synes jeg er litt stivt, særlig med tanke på at du får jo en Wii for nesten samme pris.

Noen som vet om et bra billig nettbutikk å kjøpe den på? Og som har spillet Puzzle Quest?

PS.

Hva er forskjellen mellom DS og DS lite?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Vuderer selv å kjøpe en DS pga spillet Puzzle Quest.

Men 1500Kr for en DS synes jeg er litt stivt, særlig med tanke på at du får jo en Wii for nesten samme pris.

Noen som vet om et bra billig nettbutikk å kjøpe den på? Og som har spillet Puzzle Quest?

PS.

Hva er forskjellen mellom DS og DS lite?

9627462[/snapback]

DS er den gamle utgaven. Lite er mindre, har bedre skjerm osv. Jeg har Puzzle Quest. Det er ganske moro. Rollespill med schwung.

Lenke til kommentar
Hvilke farge har du tenkt på Tom-i-hue?

9606297[/snapback]

Jeg har lyst på hvit, men hvis de ikke har det på expert hvor jeg skal kjøpe får det bli en svart en da, uansett så er jo ds lite et vakkert syn.

Men jeg er ganske glad i mario spill, det er grunnen til at jeg vil ha en ds, så jeg lurer på om det kommer flere mario spill i fremtiden?

Og hvilke andre spill kan være artig å få med seg?

Tar ds lite alle tidligere game boy spill?

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...