HrSteen Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Oktoberfest med fast brennvidde etter kimares gode forslag. Mine bidrag vil komme i denne tråden. Objektivet som blir benyttet er en 50mm F1.8 fra Canon. Et billigobjektiv som får relativ bra kritikk. Årsaken for valget er at det er et allsidig objektiv og fungerer ganske godt nå som vintermørket begynner å sette inn. Kamera som benyttes er EOS 40D. ett bilde hver dag, ett kamera, ett objektiv. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Dag 1: "Jernbanen" Mørkt og trist ute. Så det ble å trø isoen på max og bare satse på noe sorthvitt. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Likte det her, på thumbnailen ser det ut som en modelljernbane. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, dette var pent stoners. Jeg er en 'linjemann' når det kommer til komponering selv. Et element strategisk plassert å stanse blikket fra å suse opp og ned hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette var stilige linjer. Inspirerende motiv, må prøve noe slikt selv. Fin svart hvitt konvertering. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Meget pent!... Rolig, men får samtidig ikke helt roen på det... Ragamuffin har et poeng... Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dag 1:"Jernbanen" Mørkt og trist ute. Så det ble å trø isoen på max og bare satse på noe sorthvitt. 9614988[/snapback] Jeg likte dette, kunne kanskje vært croppet ennå strammere? Men det er flisespikkeri, god start! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Kjører ucroppet denne runden Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kult bilde egentlig. Vet ikke hvorfor, men jeg tenker på gresstrå når jeg ser på det. Kanskje svaien i gresset er lik? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Dag 2: "Wilson" Mental note: Husk å slå av ISO1600 neste gang... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ramme, ramme! Ellers smelter den sammen med det hvite i browseren og ser utbrent ut! Ellers et flott og "stort" bilde! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Enig med litejk angående ramme på et slikt bilde. Synest nok du kunne beholdt litt mer av tonene i skyene. Blir mye hvitt... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 I mine øyne kunne du med hell retta kameraet ganske mye nedover. Syns mye av bakgrunnen ble for blass, selvom motivet var fint eksponert. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Ramme ja.. meget enig der ja. Årsaken til at det er så lite hav med er pga at rett under søkern ligger det noen mindre pene bølgedempere iforbindelse med en marina. Endret 3. oktober 2007 av stoners Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 "Psykedelisk" Objektivbytte sett fra sensorns synsvinkel. (Jada ser at jeg har støv på glasset!) Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 He-he...Vanskelig å vite hva en skal mene annet enn at det var et friskt objektivbilde. Spørsmålet er vel hva i huleste er det du har brukt som bakgrunn... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Gratis gåtur til naboen til den første som gjetter hva som er bakgrunnen Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Orginalt motiv! (Men håper ikke du blir disket fordi du bytter objektiv?) Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gratis gåtur til naboen til den første som gjetter hva som er bakgrunnen 9629257[/snapback] Kan det være at du har funnet frem juletrepynten allerede? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 For at dette ikke skal bli en gjettetråd så får jeg avsløre det med en gang. 1 stk LCDmonitor med photoshop og difference clouds. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå