Gå til innhold

CS3 multiple raw workflow spm

Anbefalte innlegg

So, Im opening multiple raws in PS3 and get them all listed down like I used to get in CS2 in bridge. But the CS3 one has some annoying things about it;

Im mostly on a laptop, so I dont have the delete button to delete images, but now there is somekinda "going to be moved to trash" tag, Ive tried it a few times, but they never seem to actually be deleted? What do I have to do to make it get deleted?

Second problem, what is the shortcut to tag with stars? Ive tried numbers, and numbers + shift, apple, command etc. Having to actually click them is way to annoying.

Third problem, can I show for example, only 4 stars? Like it is now, the only thing I can find is "show all tagged" wich doesnt help me much.

Thanks in advance!

-Ole M

copypasta i fra engelsk forum =)

håper noen her kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe god peiling. Men vil tippe at jeg har svaret på to av problemene dine i alle fall. Eller "svar" og svar :p

1. Når du trykker move to trash, blir filenflyttet til søplebøtten, men ikke thumbnailen som lagres i Bridge biblioteket. Jeg vet ikke hvordan dette kan slettes. Men tipper at det er sånn det henger sammen.

2. Snarveien er i alle fall bare reine nummer hos meg. 1,2,3,4,5 og så 6,7,8,9 for å tagge med farger. Nei, sorry... Det var Lightroom, det er kun det jeg bruker til å rate bilder.. Er ikke så god i Bridge, forundrer meg at det ikke er det samme.

3. Her skjønner jeg ikke hva du mener egentlig.

Sorry at jeg egentlig ikke kunne hjelpe, men mer forklare xD

Lenke til kommentar

1. Dette problemet opplever ikke jeg...

2. På PC er shortcut'en ctrl+1 for én stjerne osv.

3. Etter at du har tagget noen bilder med stjerner kommer automatisk dette opp som mulig filter under ratings (dvs. hvis du ikke har merket noen med fem stjerner kan du heller ikke filtrere med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...