HoaXed Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei, Prøvd og søkt og søkt men finner ikke ut hvordan jeg enkelt kan øke mellomrommen mellom teksten? Ønsker å få til noe ala dette; http://www.ausp.net/info/index.html Slik man ser i bodyen altså under feks about the site. Noen som aner? Takk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 CSS attributten word-spacing ? #yoyo { word-spacing: 30px; } #wowo { word-spacing: normal; } Om EM kan brukes bør du nok velge det. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 CSS attributten word-spacing ? #yoyo { word-spacing: 30px; } #wowo { word-spacing: normal; } Om EM kan brukes bør du nok velge det. 9602027[/snapback] okei. Takk. Men da må jeg ta <br> etter hver linje slik at jeg får den effekten? Da fungerer det nemlig men ikke hvis jeg bare skriver en setning. Da blir det vanlig. Noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Mellomrom mellom linjer kan endrest ved å bruke line-height. Eks p { line-height: 1.5; // 1.5 bør vere eit minimum på valige tekster } Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ah, mellomrom mellom linjene, jeg trodde du mente mellomrom mellom ordene. Er det mellomrom mellom linjene du er ute etter bruker du selvsagt Runar0s kode. Et annet tips er å bruke f.eks Firefox med Firebug extention eller Opera med Developer Console og se selv hvilke CSS-attributter som er satt på sider du vil ha tips fra. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Takk for hjelpa Runar0 og Johndoe for det fungerer i vieweren, men når jeg laster opp nekter den å fungerer. Har satt p.tekstmellom og p class , har også prøvd #tekstmellom og div class men begge nekter. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Prøvde å def. det med pt istedet noe som fungerte! Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå