Arnold3 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) $sqlConn = mysql_connect("localhost", "root", "passord") or die("Couldn't connect to database"); PHP has encountered an Access Violation at 036DA96A Får denne feilmeldinga når jeg skal koble til Databasen jeg:( Kjører Windows Vista Ultimate, IIS 7.0 PHP 5.2.4 Noen som vet hva dette betyr? Endret 29. september 2007 av houzetown Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis man antar at 036DA96A er spesielt for ditt tilfelle og googler resten får man opp endel treff. Har du lest litt på de? Lenke til kommentar
Arnold3 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Ja er dritt LEI hele dritten Lenke til kommentar
Arnold3 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Nå latster jeg ned UBuntu Server ed. og instalerer det på wmware, håper det er lett og går bedre. Må ha en webserver som klarer å kjøre PHP. Ser ut til at iis7 ikke klarer de. Har aldri instalert linux før Spent på hvordan dette ender... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 XAMPP Apache og MySQL som kan installeres pa WIndows. Vista er jeg ikke sa helt sikker pa, men du kan jo prove. Ubuntu Server er uten Gnome (skrivebordsbehandler), som gjor det kanskje litt vanskelig for nybegynnere. Sa jeg vil anbefale a laste ned vanlig Ubuntu, det gar det ogsa. Evnt Debian, iogmed at Ubuntu er bygget pa Debian. Debian er ogsa litt mer stabilt. Lenke til kommentar
Arnold3 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 nå har jeg satt opp XAMPP på min ubuntu og alt ser ut til å være grønt:) Hvordan får jeg koblet opp mysql commandoen mot mysql databasen?? Finner bare Phpmyadmin, vil gjærne bruke mysql commando vinduet. hvordan connecter jeg fra en windows maskin til mysql på linux serveren gjennom cmd? d går vel det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nei ikke cmd, men et program som heter Putty pleier jeg a bruke til det. Lenke til kommentar
Arnold3 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 ahh!! nå Fungere ALT!! kjører ubuntu desktop ed. med XAMPP. Veldig greit å sette opp, takk for hjelpen. Nå kan jeg endelig begjynne å lage websider. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nei ikke cmd, men et program som heter Putty pleier jeg a bruke til det. 9606049[/snapback] mysql -h ubuntu -u root -p Du må selfølgelig endre ubuntu til hostnavnet på serveren, root til brukeren du vil bruke og fjerne -p vist du ikkje ønsker å bruke eit passord Lenke til kommentar
Arnold3 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Nei ikke cmd, men et program som heter Putty pleier jeg a bruke til det. 9606049[/snapback] mysql -h ubuntu -u root -p Du må selfølgelig endre ubuntu til hostnavnet på serveren, root til brukeren du vil bruke og fjerne -p vist du ikkje ønsker å bruke eit passord 9606226[/snapback] kobler til fra en annen pc og da får jeg at den PC-en ikke har tilgang til sql serveren ERROR 1130 (00000): Host 'xxxxxxx` is not allowed to connect to this MySQL server Endret 30. september 2007 av houzetown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå