laffern89 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Som overskrift sier, vil H/K 970 klare å drive disse høytalerne bra og skikkelig? Takker for alle svar! Endret 29. september 2007 av laffern89 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det er jeg ganske sikker på. H/K er en fabrikant som opp gir serdeles lav uteffekt på forsterkerne sine, men er veldig kraftige og kan drive vanskelige laster (høytalere). Spesifikkasjoner på HK970 (kan levere spisstrøm på +/- 75 Ampere) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ja det vil den. Hvor høyt anlegget vil spille kan vel diskuteres men forsterkeren tåler disse høyttalerne men de vil nok få mere ut av de med en kraftigere forsterker. Lenke til kommentar
laffern89 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 For å si det sånn: jeg vil vel ikke kunne sprenge høytalerne? Anlegget skal i hovedsak brukes til fester og lytting til musikk, så jeg kommer nok ikke til å høre veldig høyt, så blir nok 970'en. Hvordan er hk 970 kontra nad c352? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 For å si det sånn: jeg vil vel ikke kunne sprenge høytalerne? Jo, hvis forsterkeren klipper. Men da skal du spille veldig høyt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Har selv et par gamle proson TV1000 som er nesten like bortsett fra at mine ikke har diskanthorn men elementer istedenfor. Har spilt de på en gammel Sony forsterker på 2x200W før og nå går de på en effektforsterker på 2x400W og har ikke brent de enda, så tror ikke du skal bekymre deg heller. Men som k-orm skriver så er klipping noe som kan ta høyttalerne, men så lenge det spiller rent er det bare å gasse på. Lenke til kommentar
laffern89 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Hva er klipping egentlig? :$ Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Her er en Wikipedia artikkel om emnet Lenke til kommentar
laffern89 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Quoter det en annen skrev til meg: ''Det vil funke, men mye mer å hente, så skikkelig vil jeg ikke si.'' Stemmer dette eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå