Gå til innhold

digitalt bakkenett og vhs

Anbefalte innlegg

hva skjer med vhs spilleren min med det digitale bakkenettet? idag bruker jeg vhs'en til opptak så og si daglig, siden jeg ikke alltid er hjemme i beste sendetid.. har dog bare nrk1 og tv2 via analog antenne, men jeg mistenker at jeg ikke lengre får mulighet til det med det digitale bakkenettet, ettersom signalene nå går ut av en dekoder via scart (tipper jeg)... eller tar jeg feil?

er det isåfall noen mulighet for at man kan koble vhs spilleren mellom dekoderen og tv'n? eller i det hele tatt koble dekoderen i en vhs spiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok koblet signalet inn på vhs-spilleren din, feks via scart. Problemet blir at du ikke kan skifte opptakskanal vha videospilleren, dette må gjøres i dekoderen. Mao kan du ikke legge inn forhåndsprogrammert opptak fra både nrk og tv2 når du er ute en hel dag.

Lenke til kommentar

Okey.. takk for svar, får se over den vhs spilleren og finne ut av mulighetene.. etter det jeg har hørt skal vistnok dekoderne med opptaksfunksjon være relativt dyre når de kommer i salg, men jeg mener også å ha lest et sted at stortinget har satt en maks pris på 1500 for dekodere når det analoge nettet stenger.. gjelder det alle dekodere, basic modeller som pvr?

Lenke til kommentar
Okey.. takk for svar, får se over den vhs spilleren og finne ut av mulighetene.. etter det jeg har hørt skal vistnok dekoderne med opptaksfunksjon være relativt dyre når de kommer i salg, men jeg mener også å ha lest et sted at stortinget har satt en maks pris på 1500 for dekodere når det analoge nettet stenger.. gjelder det alle dekodere, basic modeller som pvr?

9606646[/snapback]

Det gjelder nok bare basic-modellene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...