kewell79 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Pardoning lazy aesthetics is one thing, but are we all just to get used to accepting substandard controls on Wii, especially from one of the world’s biggest software houses? If FIFA 08’s players ran and turned like they were jogging on black ice in the Xbox 360 version of the game, no doubt its developer Electronic Arts would be heavily criticised. However, for some reason, the Wii Remote’s innaccuracies are overlooked. Is it the case that the 10 million or so Wii owners are all still charmed by the novelty of motion-controlled gaming and consequently blissfully ignorant and blinkered when it comes to its occassional pitfalls? LINK Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Er litt enig, men føler at dette har noe med software å gjøre. I visse spill har jeg 'aldri' problemer, mens andre kan være trøblete iblant. Boxingen i Wii-sports er jo et godt eksempel.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Har ikke opplevd at den er unøyaktig og treg enda, behandler kontrollene som om de er ny Det finnes spill jeg ikke takler, som boksing, men enkelte tar det spillet utrolig enkelt. Ellers kunne pekeren være et par ms raskere. Endret 29. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det jeg synes er trist hos enkelte utgivere av spill, er at de på død og liv skal ha med mest mulig "veiving" i spillene. Feks spillet Fifa08 lider litt av dette. Jeg synes de kan begrense det litt og heller kvalitets sikkre "veivinga" i stedet for max "veiving". Når du har hode/volley - Sklitakling - skudd*2 - klarering av ball med samme bevegelse blir det litt vel mye. Dessuten burde de satse mer på alternativ setup av controller. Noe jeg likte i Need for speed der du hadde valget mellom 5 settings, der den siste var perfekt for de fleste. Om vi skal snakke Fifa08 tror jeg det er best på 360/ps3 denne gangen. Nintendo kunne vel laget mulighet for classic kontrollen her? De ville jo muligens fått solgt flere av den med så mange fans av Fifa08. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Enkelte utviklere skulle være kjølhalt ned til Japan og torturert med et kurs om hvordan man skal gjøre det av Nintendo selv, for de ser jo ikke ut til å ta lærdom av det selv når de lager spill som gjør loop i floppen, selv etter det fortsetter de bare. Wiimoten har gode potensialer og mye godt kan komme ut av den, noe man har sett i f.eks Excite Truck og Twilight Princess. Men når utviklerne tror at det kun er nok å daske på litt meningsløs veiving og kalle det "innovativt spill", da kjenner jeg at det gjør meg irritert så langt ned som i stortåa. Er greit at dette er noe nytt som aldri før har vært, men da må utviklerne og ta til vette å gjøre i det minste et forsøk på å bruke nøtta til å tenke før de gjør noe. Slik det ser ut til nå for mange utviklere har de bare klasket på Wiimoten til slutt, bare for å ha det gjort og ikke forsøkt engang å implementere det hele gjennom hele spillprosessen. Her er både EA og Ubisoft eksperter. Designe spillet først, klaske Wiimote på etterpå. Jeg er meget spent på hva Grasshopper Manufacture med Goichi Suda i spissen klarer å prestere med "No More Heros". Det er et spill som ser meget lovende ut på alle mulige måter. Og det ser ut som den implementerer Wiimoten grasiøst gjennom hele spillet fremfor å bare klaske den på til slutt. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Enkelte utviklere skulle være kjølhalt ned til Japan og torturert med et kurs om hvordan man skal gjøre det av Nintendo selv, for de ser jo ikke ut til å ta lærdom av det selv når de lager spill som gjør loop i floppen, selv etter det fortsetter de bare. Wiimoten har gode potensialer og mye godt kan komme ut av den, noe man har sett i f.eks Excite Truck og Twilight Princess. Men når utviklerne tror at det kun er nok å daske på litt meningsløs veiving og kalle det "innovativt spill", da kjenner jeg at det gjør meg irritert så langt ned som i stortåa. Er greit at dette er noe nytt som aldri før har vært, men da må utviklerne og ta til vette å gjøre i det minste et forsøk på å bruke nøtta til å tenke før de gjør noe. Slik det ser ut til nå for mange utviklere har de bare klasket på Wiimoten til slutt, bare for å ha det gjort og ikke forsøkt engang å implementere det hele gjennom hele spillprosessen. Her er både EA og Ubisoft eksperter. Designe spillet først, klaske Wiimote på etterpå. Jeg er meget spent på hva Grasshopper Manufacture med Goichi Suda i spissen klarer å prestere med "No More Heros". Det er et spill som ser meget lovende ut på alle mulige måter. Og det ser ut som den implementerer Wiimoten grasiøst gjennom hele spillet fremfor å bare klaske den på til slutt. 9603420[/snapback] Bra skrevet, akuratt slik jeg føler det Lenke til kommentar
Cord Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Vil bare nevne: RE4 Wii edition. DER er kontrollene jævelig bra.. Smoothe og nøyaktige som fy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå