ivanp Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Heisann! Har problemer med en data der jeg ikke får installert XP. Har vært XP på den tidligere men grunnet mye feil skulle jeg installere på nytt. Under installasjons veiledningen til XP kommer jeg kun til formatering av HD, etter en kort stund får jeg opp feilmelding: IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL. BLÅSKJERM med melding 0x0000008 etc... Er det noen mulighet og få kjørt CHKDSK repair?? Kommer meg ikke inn i ASR, Automated system recovery. Eller noen andre alternativer?? Takker for alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Ram, disk eller prosessor er vel ganske vanlige problemer ved denne feilmeldingen. (?)Selv kjøpte jeg nettop en jalla samsung s-ata dvd-brenner som ga meg mye hodebry før jeg fant ut at det var den som forårsaket alt.Hvilken maskinvare har du?Du bør få tak i noe bootbar programvare til å stabilitets-teste de mest vanlige komponentene.Her er kanskje ett aktuellt program til rammen, om du har floppy disk.http://www.simmtester.com/page/products/doc/docinfo.aspFor CPU bør du finne ett "burn-in" bootable program.Og ett bootable program for disksjekk, eventuellt ett som kan opprette ny MBR på disken.Ting du kan prøve først:Disable alt av ekstrafunksjoner / porter ect på hovedkortet, ifra biosen.dvs alt du ikke absolutt trenger, som usb, firewire/1394, printer port ect.Om dette skulle virke, så kan kanskje en bios oppgradering være hjelpen. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Syns det er rart at du får en sånn melding viss det er feil på HDD. Første som slår meg er minnefeil. For å sjekke disken med chkdsk må du bruke gjenopprettingskonsollen. Start opp PC-en med winxp CD-en og velg gjenopprettingskonsoll eller noe lignende, mener å huske du får valgt det etter valget om ASR. En annen mulighet er å bruke en boot cd med div verktøy f.eks Ultimate Boot CD Edit: Med den nevnte boot CD-en får du sjekket alt som genesis nevner. Bare husk som han sier, å plukke ut alt du ikke trenger for å kjøre XP installasjonen først. Endret 29. september 2007 av Lucifer24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå