haada Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Hei! Inn til nå har jeg hatt 3 Mazdaer og er veldig fornøyd. Jeg vurderer å kjøpe en ny bil Mazda 5 eller 6. I følge statistikken så er Passat og Mondeo en av de beste selger. I følge flere tester (unntatt ADAC som er kjøpt og betalt av tysk bilindusteri) er Japaniske biler de mest driftsikkert biler man kan få. Når det gjelder sikkerehet, har Mazda 5 topp i resultat i NCAP test. Disse bilene har også sporty utsene og har veldig bra kjøre egneskaper ( i følge flere utenlands tester). Jeg har kjørt flere tyske og fransk biler ( bant annet, Turan 2,0 TD 2005, Focos TD 2005, 307 TD 2004 som leibil i syden) uten å bli overbesvist. Jeg kan ikke finne en enste grunn til at min neste bil vil vare en Passat eller en Turan. Kan norn overbevise meg! Endret 29. september 2007 av haada Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg kan ikke finne en enste grunn til at min neste bil vil vare en Passat eller en Turan. Kan norn overbevise meg! 9601253[/snapback] Hvorfor skal noen gjøre dette hvis du mener mazda dekker ditt behov? Jeg kan heller ikke tenke meg en VW men åpenbart er VW noe som tiltaler gjennomsnittsnordmannen sammen med Toyota, sett bort fra sistnevnte så er salgstallene for de fleste Japanske merker ganske så begredelig lesning sammenlignet med glansdagene på åtti og tidlig nittitall i Norge. Teknisk kvalitet var ikke nok i Europa så lokale merker slapp med skrekken hvis man sammenlignet med USA hvor de lokale ble massakrert. Lenke til kommentar
haada Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Jeg vil bare vite hvorfor selges Tysk biler bra i Norge. Tysk kvalitet gjelder ikke i bil i følge flere tester. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Mazda ligger på toppen når det gjelder kvalitet, så hvis du er fornøyd med dem ser jeg ingen grunn til å prøve å overbevise deg om å kjøpe noe annet. Selv kjører jeg Skoda, men selvom jeg liker den prøver jeg ikke å påvirke folk til å kjøpe samme merke. Velg selv er mitt budskap. Når det gjelder tyske biler tror jeg de selger godt på grunn av såkalt "opplevd kvalitet" og image, noe som ikke nødvendigvis betyr at de har lite feil. Endret 29. september 2007 av Mythos Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg vil bare vite hvorfor selges Tysk biler bra i Norge. Tysk kvalitet gjelder ikke i bil i følge flere tester. 9601933[/snapback] Fordi japnerne mangler historikk som produsenter, det er viktig i Europa og gir europeiske produsenter en stor fordel med de gjeldene trendene med retrodesign og at mange produsenter på forskjellige måter henviser til sin egne røtter. Biler kjøpes med følelser, ikke rasjonelle valg basert på feilstatistikk. Japanske produsenter har som regel ett nokså smalt modellprogram, lite med statusmodeller som gir glans til de kjedeligere modellene osv. Ta biler hvor Europeerne ikke helt begriper, 4x4, pickups o.l og der hevder japanerne seg med glans. Uansett er japanske merker bagateller i Europa, hvis du ser bort fra Skandinavia så er de ikke noen trussel for noen av de lokale. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Japanske produsenter har som regel ett nokså smalt modellprogram, lite med statusmodeller som gir glans til de kjedeligere modellene osv. Lexus, Infiniti, Acura? Modellprogrammet til japanske produsenter er vel ikke akkurat smalt, men mulig det som selges i Norge og Europa er smalt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Lexus, Infiniti, Acura? Modellprogrammet til japanske produsenter er vel ikke akkurat smalt, men mulig det som selges i Norge og Europa er smalt... 9604208[/snapback] Man snakker om biler solgt i Europa gjennom ordinære kanaler. Lexus er ikke noe som en Avensis-eier kjenner igjen i sin, kjøper han en uberkjip passat så kan han ihvertfall tro at bilen har noe felles med superutgavene som han finner i brosjyren og i prislista. Avensis får du ikke med annet en 4syl-motor noe som ikke akkurat gir det samme suset. De to andre du nevner selges vel ikke i Europa selv om Nissan skal begynne og selge Infiniti her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Skal Nissan begynne å selge Infiniti? Det høyrest spanande ut, har litt sansen for dei. Designmessig og utstyrsmessig er nok Audio og BWM merker som tiltrekker pengesterke nordmenn meir enn Mazda, Nissan og Toyota. For min del kjører eg Nissan og glad for det, er meir opptatt av å ha ein god bil enn ein kul. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Lexus, Infiniti, Acura? Modellprogrammet til japanske produsenter er vel ikke akkurat smalt, men mulig det som selges i Norge og Europa er smalt... 9604208[/snapback] Man snakker om biler solgt i Europa gjennom ordinære kanaler. Lexus er ikke noe som en Avensis-eier kjenner igjen i sin, kjøper han en uberkjip passat så kan han ihvertfall tro at bilen har noe felles med superutgavene som han finner i brosjyren og i prislista. Avensis får du ikke med annet en 4syl-motor noe som ikke akkurat gir det samme suset. De to andre du nevner selges vel ikke i Europa selv om Nissan skal begynne og selge Infiniti her. 9604237[/snapback] Jepp, da tenkte vi vel egentlig det samme da, at det er det Europeiske og Norske modellprogrammet til japanske produsenter som er skralt... Ellers har du jo et poeng at en kjip passat kan se ut som en superutgave. Men er vel det som gjør at japanerene i andre deler av verden har hatt suksess med luksusmerkene, nemlig at det er mulig å se forskjell på en Infiniti og en Nissan selv om det ofte er samme bil i bunn. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Skal Nissan begynne å selge Infiniti? Det høyrest spanande ut, har litt sansen for dei. 9604257[/snapback] Ja, de har snakket om det. Har selv hatt flere Kingcaber og har sansen for Nissan med lavserie, likte også Primeraen av utsende, dog så var nok Nissan i utakt med sine kjøpere på den desverre. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg